معاون ایمنی، فنی و بهره‌برداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با بیان اینکه یکی از اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده ای در دولت طرح هوشمند‌سازی جاده‌ها است گفت: یزد استانی پیشرو در هوشمند سازی جاده‌ها شناخته شد.

حامد معتمدی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به نقش موثر هوشمندسازی جاده ها در کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی اظهار داشت: به منظور افزایش ایمنی سفر، تجهیزات حمل و نقل هوشمند در جاده‌های این استان نصب و راه‌اندازی شده و افزوده نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی سالانه مرکز مدیریت راه‌های کشور، یزد استانی پیشرو در هوشمند سازی جاده ها شناخته شد ادامه داد: بر اساس این ارزیابی ها، شاخص‌ هایی همچون پروژ‌ه‌ های تردد شماری، ثبت تخلفات سرعت، توزین حین حرکت، مدیریت ناوگان امدادی، تلفن 141، ثبت سوانح و وقایع و تابلوهای ترافیک نما و پیام متغیر پایش شده است.

معتمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای مدیریت امور و ارتقای خدمات امری ضروری است و ناوگان راهداری استان از تکنولوژی‌های نوین و به روز بهره‌مند است تا سوانح و حوادث را کاهش دهد.

معاون ایمنی، فنی و بهره‌برداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اینکه سالیانه هزینه‌های سنگینی برای بهسازی و نگهداری جاده‌ها هزینه می‌شود اضافه کرد: متأسفانه بخشی از این سرمایه ملی به دلیل بار ناوگان حمل ‌و نقل بار مستهلک شده که برای کاهش این هزینه ها سامانه‌های هوشمند توزین در حال حرکت ایجاد شده است.

وی همچنین از رشد قابل توجه در حوزه مجتمع‌های بین راهی خبر داد و گفت: این اداره کل در بحث درآمد ناشی از سرمایه‌گذاری‌ مجتمع‌های بین راهی با رشد 144 درصد، در هشت ماهه نخست سال 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، دارای بیشترین رشد بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.