فرماندار شهرستان تفت با اشاره به ضرورت توجه ویژه به این شهرستان در تخصیص اعتبارات استانی گفت: در حال حاضر 60 روستای استان در این شهرستان در انتظار تخصیص اعتبار برای تامین آب شرب هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد محامدی در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به بحران آب در استان به ویژه مناطق روستایی اظهار داشت: خشکسالی‌های دو دهه اخیر به ویژه در چندسال گذشته شرایط زندگی در روستاها را دشوار کرده و بخش عمده ای از باغات و درختان خشک شده است.

وی با بیان اینکه اولویت شهرستان تفت تأمین اعتبارات لازم برای اجرای طرح‌های آب ‌رسانی به مناطق روستایی است ادامه داد: دو طرح آبرسانی روستایی سانیچ و غدیر در صورت تامین اعتبار آب شرب 60 روستا را تامین خواهند کرد.

فرماندار شهرستان تفت خواستار تخصیص هرچه زودتر اعتبار برای این دو طرح آبرسانی شد و اضافه کرد: فرمانداری تفت در حال حاضر پیگیری و نظارت بر انجام این دو طرح و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از آن را از اولویت‌های خود می‌داند و مجدانه برای آن پیگیری خواهد داشت.

وی همچنین خواستار تامین اعتبار برای طرح ملی احداث تقاطع غیر هم‌سطح ورودی این شهرستان شد و عنوان کرد: متأسفانه عملیات اجرایی طرح سرعت مناسبی ندارد و انتظار است در بودجه سال آتی برای این موضوع نیز توجه خاصی صورت گیرد.

محامدی اضافه کرد: تقاطع غیر همسطح ورودی شهرستان تفت بخشی از طرح مسیر یزد، تفت، ابرکوه و سورمق را شامل می‌شود و در صورت تسریع مشکل مردم در رفت و آمد نیز حل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری طرح جاده سلامت و لزوم تسریع در روند مطالعات آن نیز گفت: این مهم نیز یکی از طرح‌ هایی است که در مرحله مطالعات اولیه قرار دارد و امیدواریم در بودجه سال آینده با همکاری سازمان مدیریت اعتبار خوبی برای آن در نظر گرفته شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.