به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی روز سه‌شنبه به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه ( 27 آذر) در جمع طلاب حوزه علمیه ولی‌عصر (عج) ابرکوه با گرامیداشت خاطره شهید آیت‌الله محمد مفتح افزود: تلاش حوزه و دانشگاه به‌عنوان 2 مرکز تأثیرگذار سیاسی و فرهنگی انقلاب بر کسی پوشیده نیست.
رئیس حوزه علمیه ولی‌عصر (عج) ابرکوه تصریح کرد: دانشگاه هدفی بزرگی را در سازندگی شخصیت های علمی ، فکری و عملی جامعه دنبال می‌کند.
حسینی اظهار داشت: شهید مفتح نماد و مظهر وحدت این 2 نهاد علمی و مذهبی جامعه ایران اسلامی هستند.
استاد حوزه علمیه و امام‌جمعه ابرکوه تأکید کرد: دانشجویان و طلاب شهرستان و استان یزد کارنامه‌های پربار این شهید را در عرصه‌های دینی ، علمی، فرهنگی ، آموزشی و پژوهشی الگو قرار دهند.
حسینی تأکید کرد: اندیشه‌ها، مواضع و مدیریت‌های حوزه و دانشگاه مرهون تلاش طلاب و دانشجویان است.
رئیس حوزه علمیه ولی‌عصر ابرکوه یادآور شد: وحدت این 2 نهاد موجب ارتقای علمی کشور و تقویت بنیان‌های دینی جامعه شده و در اعتلای نظام اسلامی نیز نقش برجسته‌ای دارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه خاطرنشان کرد: تا زمانی که وحدت علمی و عملی میان حوزه و دانشگاه برای دفاع از اسلام و انقلاب برقرار است، اهداف شوم دشمنان و استکبار جهانی به‌ جایی نخواهد رسید و نقش آن‌ها بر آب خواهد شد.
آیت‌الله مفتح 27 آذر 1358 هجری شمسی به شهادت رسید.
هم‌اکنون حدود سه هزار دانشجو در پنج مرکز آموزش عالی و 100 طلبه در 2 حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر برادران و حوزه علمیه کوثر خواهران ابرکوه مشغول به تحصیل هستند.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.