عباس حسنی روز یکشنبه به مناسب روز پژوهش ( 25 آذر) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در رشته‌های خیاطی، قالی‌بافی، مکانیک ، صنایع‌ دستی ، صنعت ساختمان و برق آموزش‌ دیدند.
وی اظهار کرد: این مرکز آموزشی توانست در مناطق شهری و روستایی و عشایری با ارائه آموزش‌های لازم مقدمات اشتغال بسیاری از افراد را فراهم کند.
وی پیش‌بینی کرد تا پایان امسال 300 نفر دیگر نیز در این مراکز آموزش‌های لازم را فراگیرند.
حسنی اظهار داشت: مهارت آموزان زیر نظر مربیان در یک مرکز ثابت و 6 کارگاه ثابت و چهار کارگاه آموزش شهری و سه کارگاه آموزش سیار روستایی و عشایری آموزش دیدند.
این مسئول ادامه داد: توانمندسازی نیروی ماهر از ابزارهای مهم تربیت نیروی انسانی بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است که با ارائه مهارت‌های لازم، آنان را برای ورود به دنیای کسب‌وکار آماده می‌سازد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ابرکوه بیان کرد: باهدف تحقق سیاست‌های دولت مهارت‌آموزی بهترین راه برای اشتغال نیروی انسانی جویای کار است .
این مسئول اظهار کرد: این مرکز با توجه به ظرفیت گردشگری ، اقتصادی و کشاورزی ابرکوه آمادگی دارد برای متقاضیان در حوزه‌های صنعت گردشگری ، کشاورزی ( کشت زعفران ، گیاهان گلخانه‌ای ، پرورش ماهی‌های سرد آبی و گرم آبی ، صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی ، آبگرمان خورشیدی ) دوره آموزشی برگزار کند .
مرکز فنی و حرفه‌ای ابرکوه از سال 1382خورشیدی با داشتن یک مرکز ثابت و 10 مرکز سیار شهری و روستایی ، کارگاه صنایع و جوار دانشگاهی تاکنون ، سه میلیون و 370 هزار نفر ساعت آموزش به افراد جویای کار ارائه کرد که 12 هزار و 300 نفر موفق به اخذ گواهینامه مهارت‌آموزی شدند.
فرماندار ابرکوه هم پیشتر به ایرنا گفته بود: هزار و 500 نیرو در چهار سال گذشته در واحدهای تولیدی ، خدماتی ، تعاونی ، کشاورزی، صنعتی و معدنی مشغول کار شدند که بیش از 20 درصد آنان افراد غیربومی هستند .
محمدکاظمی نسب اظهار داشت : امسال 143 میلیارد ریال وام کم‌بهره به متقاضیان 126 طرح اشتغال‌زایی در روستاها پرداخت‌ شده است.
وی یادآور شد : این تعداد طرح از مجموع 230 طرح اشتغال‌زایی با پیش‌بینی دریافت 210 میلیارد ریال وام بود که به بانک‌های عامل معرفی شدند، و مابقی طرح‌ها هم در نوبت پرداخت وام قرار دارند.
کاظمی نسب اظهار کرد: با اجرای این طرح‌ها در حوزه صنعت ، کشاورزی، گردشگری و خدماتی زمینه اشتغال 244 نفر فراهم شود.
هم‌اکنون بیش از 500 کارگاه و واحد اقتصادی، خدماتی، صنعتی، معدنی، تعاونی، کشاورزی و ساختمانی در ابرکوه فعال است که زمینه فعالیت افزون بر پنج هزار کارگر در این واحدها فراهم‌شده است .
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.