شهریار مالی روز شنبه به ایرنا گفت: انجام جراحی های پیچیده و سنگین قلب، مستلزم نیروی متخصص و ابزار کار آمد است.
این فوق تخصص جراحی قلب و عروق اظهار داشت: باتوجه به اینکه استان یزد در زمینه توریسم درمانی در همه رشته های پزشکی، مسیر رو به رشدی را طی میکند، رشته جراحی قلب نیز از این قائده مستثنی نیست و نیاز استان به تربیت نیروهای کارآمد رو به افزایش است.
به گفته وی با افزایش نیروی انسانی متخصص خصوصا در رشته های پیراپزشکی، امکان انجام جراحی های پیچیده بیشتری در بخش جراحی قلب و عروق این بیمارستان وجود خواهد داشت.
دکتر مالی با اشاره به آمار پایین مرگ و میر و عوارض در این بخش فوق تخصصی نسبت به متوسط دنیا افزود: از 150 عمل جراحی قلب که تاکنون در این مرکز انجام شده تنها 2 مورد آن منجر به مرگ و میر شده که این رقم در مقایسه با آمار جهانی که بین 3 تا 5 درصد است، رقم ناچیزی به حساب می آید.
این فوق تخصص جراحی قلب و عروق با بیان این که تکنیک اعمال جراحی قلب در این مرکز با جراحی هایی که در کل دنیا و مراکز بزرگ ایران انجام می شود یکسان است ادامه داد: مرکز جراحی قلب بیمارستان شهید صدوقی یزد دارای تمام تجهیزات به روز دنیاست و پتانسیل بالایی برای خدمت رسانی به بیماران خاص یا پر خطر دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: با توجه به اینکه این بخش در دل بیمارستان قرار گرفته ما می توانیم به سهولت از سایر تخصص ها نیز در اسرع وقت بهره مند شویم و نیاز بیماران با حضور متخصصان سایر رشته ها مانند فوق تخصص بیهوشی، ریه، کلیه، گوارش و ... رفع می شود.
به گفته وی از دیگر ویژگی این بخش، ایزوله بودن آن از سایر بخش های بیمارستان است و خوشبختانه تمام اقدامات درمانی اعم از بیهوشی، جراحی و مشاوره ها توسط اساتید متخصص و فوق تخصص صورت می گیرد و هیچ گونه موردی توسط دانشجویان انجام نمی شود.
دکتر مالی عنوان کرد: هدف ما خدمت رسانی به همشهریان عزیز و میهمانان ارجمند از سایر استانها است و اطلاع رسانی صحیح، نقش عمده ای در جلوگیری از سرگردانی بیماران و خانواده های ایشان جهت انتخاب مرکزی مجهز و کم هزینه برای مراجعه و انجام جراحی قلب دارد.
وی یادآور شد: تقویت بخش آنژیوگرافی، پیش زمینه پیشرفت بخش جراحی قلب در این مرکز است.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.