به گزارش ایرنا محمدعلی طالبی جمعه‌شب در آیین نکوداشت خدمات داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان افزود: حضور داوطلبان در زمینهٔ های مختلف امدادی نمونه‌ای از مشارکت جویی جامعه است که مشارکت یکی از ارکان حکمرانی محسوب می‌شود.
وی اظهار داشت: حضور داوطلبانه تبلور و تجلی نوعی مشارکت در استان و کشور است.
طالبی با قدردانی از داوطلبان عملکرد جمعیت را در استان خوب ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم در کنار بهره‌مندی از خصایص اخلاقی بسیار نیکو این گروه بتوانیم قدم‌های خوبی را در استان و کشور برداریم.
وی بابیان اینکه جامعه به‌شدت نیازمند حضور و مشارکت مردم در صحنه‌های مختلف است، افزود: امروز کلیدواژه حل مشکلات جامعه و برون‌رفت از بسیاری معضلات و مسائلی که گریبانگیر آن هستیم موضوع مشارکت است.
همچنین مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر یزد با اشاره به نقش مهم داوطلبان جمعیت در یاری‌رساندن به مردم در حوادث و بلایای مختلف طبیعی اظهار داشت: داوطلبان سرمایه‌های اجتماعی جمعیت هستند.
محسن حرازی زاده بابیان اینکه داوطلبان بدنه اصلی جمعیت را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: حضور در فعالیت‌های اجتماعی ، همراهی با کاروان‌های سلامت در مناطق کم برخوردار در مناسبت‌های مختلف و حضور در حوادث ازجمله فعالیت‌هایی است که داوطلبان در آن مشارکت فعال دارند.
وی بابیان اینکه داوطلبان آبروی جمعیت هستند، افزود: اکنون در استان 171 داوطلب با جمعیت هلال‌احمر همکاری دارند.
حرازی زاده از داوطلبان خواست که مروج اشاعه فرهنگ کرامت انسانی و فعالیت‌های بشردوستانه در جامعه باشند.
در این مراسم از تعدادی داوطلبان و خیرین هلال‌احمر با اهدا لوح سپاس تجلیل شد.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.