به گزارش ایرنا هادی مقیمی پنجشنبه شب در نشستی با مدیرکل زندان‌های یزد، با بیان اینکه حوادث غیرعمد گاهی می‌تواند بنیان خانواده‌ای را متزلزل و مسیر زندگی آنان را دچار تلاطم کند، افزود: وظیفهٔ انسانی ما جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ ویژه در بحث زندانیان جرائم غیرعمد است.
وی اضافه کرد: تلاش دستگاه قضایی و سازمان زندان‌ها بر احیای زندگی افراد و جبران اشتباهات گذشته استوار است.
فرماندار اردکان اسلام را دین رافت و عطوفت دانست و تصریح کرد: ما مسلمانان به عنوان پیروان این دین کامل آسمانی باید رفتار حسنه و گذشت را تمرین کنیم و گروهی از معتمدین، افراد بانفوذ و بزرگان می‌توانند در شهرستان گروه صلح و سازش را به وجود آورند.
مقیمی بیان داشت: این گروه می‌ تواند بدون نیاز به اقدام قضایی از تشکیل پرونده‌های طولانی‌ مدت در دادسراها جلوگیری و در جهت ترویج فرهنگ مهربانی و گذشت تلاش کند.
مدیرکل زندان‌های یزد نیز با ابراز خرسندی از تعامل مثبت فرمانداری، مسئولان و خیران اردکانی در جهت امور خداپسندانه، اقدامات اداره کل زندان‌های یزد، ستاد دیه و مددکاران در جهت کسب رضایت از خانواده مقتول و تبدیل حکم قصاص به پرداخت دیه را جزو رسالت‌های سازمان زندان‌ها برشمرد.
رضا ذوالفعلی ‌نژاد اظهار داشت: تلاش همه دستگاه‌ها این است تا این زندانی پس از تحمل 13 سال حبس آزاد شود.
مدیرکل زندان‌های استان یزد با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی مؤثر در زندان‌های یزد، زندانی مذکور را جزو حافظان قرآن و یکی از زندانیان نمونه در استان دانست و گفت: این تلاش مطلوب قطعا از اثرات اصلاحی و تربیتی و پذیرش توبهٔ او بود، لذا در همین راستا از سوی ستاد دیهٔ استان هفت نشست با حضور مدیرعامل ستاد دیه، مسئولان زندان‌های یزد، مددکاران و خانواده مقتول در جهت کسب رضایت از شاکی برگزار شده است.
در این نشست که به دعوت فرماندار اردکان برگزار شد، مدیران و نمایندگان شرکت‌های نفت جیران، فولاد ارفع، تاراشمش، آسفالت طوس، فولاد غدیر، آبتین، پامیدکو، ایفاسرام و چادرملو حضور داشتند و برای مشارکت در این امر خداپسندانه، پرداخت بخشی از مبلغ دیه را برعهده گرفتند.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.