علی‌اکبر کلانتر روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره نتایج سومین جلسه کمیته پایش، ارزیابی و رصد مستمر اجرای مصوبات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی یزد این مطلب را اظهار کرد.
وی یادآور شد: با توجه به بررسی 12 مصوبه اولین جلسه ستاد در سال 1397، این موضوع بیانگر کندی و نبود پیشرفت کافی در اجرای مصوبات بود و بعضاً نتایج به دلیل پاسخگو نبودن مدیران برخی دستگاه‌های مسئول نامشخص بود.
کلانتر افزود: با عنایت به مصوبه دومین جلسه کمیته، پس از بررسی‌های صورت گرفته ظرف یک هفته، آخرین وضعیت مصوبات به‌صورت کامل استخراج شد و اطلاعات به‌دست‌آمده در جلسه سوم کمیته پایش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس خانه صمت یزد تصریح کرد: یکی از مهمترین مصوبات جلسه ، پیشنهاد لزوم تشویق دستگاه‌های اجرایی فعال و موفق در اجرای مصوبات ستاد با اهدای تندیس و نشان طلایی به آنان در سالروز تشکیل ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی بود.
کلانتر ادامه داد: جلسات پایش ارزیابی و رصد مستمر اجرای پروژه‌ها و مصوبات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی به ‌صورت منظم و هفتگی به میزبانی این تشکل با مشارکت تمام اعضا برگزار می‌شود.
وی تأکید کرد: مقرر شد، این راهکارها در جلسه بعدی ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی، توسط دبیر کمیته با عنوان گزارش به استاندار و اعضای ستاد ارائه شود.
حدود 90 درصد صنایع استان و کشور ، واحدهای کوچک و متوسط است.
سه هزار و 300 پروانه صنعتی با سرمایه‌گذاری اسمی 80 هزار میلیارد ریال و با حدود 100 هزار نفر اشتغال در استان وجود دارد.
این استان درحالی‌که 1.1 درصد جمعیت کشور رادار است ولی به لحاظ تولید صنعتی 4.4 درصد سهم تولید این بخش را دارد.
یزد به‌عنوان چهارمین استان صنعتی ، دومین منطقه معدنی شناخته می‌شود که در تولید محصول کاشی و سرامیک رتبه نخست ، محصولات نساجی ایران با 25 درصد تولید جایگاه دوم و تولید فولاد در جایگاه سوم قرار دارد.
بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در آبان ماه سال 1395، استان یزد یک‌میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.