به گزارش ایرنا ، محسن صادقیان روز یکشنبه در نشست بررسی پروژه‌های نیمه‌تمام استان با حضور معاونان فرمانداری‌ها اظهار داشت: این پروژه‌ها از لحظا ساخت، بازسازی، تجهیز، تعمیر و بهسازی متنوع است و انواع و اقسام آن‌ها وجود دارد.
وی با اشاره به مفاد قانونی در واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام طبق ماده 27 قانون بودجه و تبصره 19 و نیز مصوبه سران قوا، افزود: پروژه‌های استان باید هدفمند و برنامه محور تعریف شود و فرمانداری‌ها پروژه‌های دیگری را معرفی کنند.
معاون استانداری یزد تأکید کرد : تمام پروژه‌های استان قابلیت واگذاری را دارد مگر اینکه خلاف این موضوع ثابت شود و در این قالب هر پروژه‌ای که سال 97 ردیف اعتباری دارد یا اینکه از سال‌های قبل ردیف بودجه داشت، قابل‌واگذاری است.
صادقیان یادآور شد : سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ، پیش‌تر جلساتی را با دستگاه‌ها برگزار کرده بود و پروژه‌هایی را که قابل ‌واگذاری بود، شناسایی و پیگیری کرد.
وی بابیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام ، مشکل اقتصادی همه استان‌هاست ، ادامه داد: هم‌اکنون اولویت ، تکمیل طرح‌ها استخراج‌شده برای واگذاری است که می‌توان زمینه تکمیل آن‌ها را با جذب سپرده‌های بخش خصوصی فراهم کرد.
به گفته معاون استانداری یزد در دستورالعمل ماده 27 نحوه واگذاری‌ها مشخص شد و در تبصره 19 تشویق‌ها و مشوق‌هایی نیز در این ارتباط معلوم شده است.
صادقیان بابیان اینکه با روش اعتباری و تخصیص بودجه و پیمانکاری‌های سابق پروژه‌ها قابل‌ تکمیل نیست ،تأکید کرد: باید با استفاده از روش‌های جدید در مسیر واگذاری‌ها گام برداریم و در واقع دولت شرایط خوبی را برای واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی ایجاد کرد که فرصت استثنایی قلمداد می‌شود.
این مسئول با اشاره به وضعیت نقدینگی هم اضافه کرد: هم‌اکنون یکهزار و 600 هزار میلیارد تومان نقدینگی در سطح کشور و سه هزار حساب هر کدام با یک میلیارد تومان سپرده گذاری نزد بانک‌ها وجود دارد که می‌توان با هنرمندی ، زمینه جذب این میزان سرمایه‌های نقدینگی را در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام فراهم کرد.
قبلاً نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود 72 هزار پروژه نیمه‌تمام و نیاز 600 هزار میلیارد تومان برای تکمیل آن‌ها گفته بود که دولت 12 هزار پروژه را قابل‌واگذاری به بخش خصوصی اعلام کرده است.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.