به گزارش ایرنا ، محمدعلی طالبی روز شنبه در جلسه مجمع نمایندگان استان درباره بررسی چالش های توسعه انرژی های تجدیدپذیر در استان با حضور مدیران اجرایی، انجمن ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: این نوع انرژی ها در یزد بقدری ظرفیت دارد که می تواند مرتبا در یکی از کارگروههای استان بررسی شود.
وی افزود: شفافیت اطلاع رسانی درباره تسهیلات ارائه شده به بخش انرژی های تجدیدپذیر به مردم موجب پاسخگویی به بسیاری از مشکلات و تردیدهای موجود خواهد شد.
در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی یزد هم گفت: در راستای پیشنهادات و مشکلات فعالان این بخش ، مصوباتی ارائه شده است.
علی زینی وند درباره این مصوبات افزود: تجدیدنظر در زمان بازپرداخت تعرفه ها که از 3.5 سال تا حدود 6 و هفت سال افزایش یافته که باید متناسب با گرانی ها ، اصلاح شود.
وی ، معافیت برای فعالان و سرمایه گذاران مناطق محروم ، پرداخت مطالبات در تمامی بخش های صنعتی بویژه انرژی های تجدیدپذیر ، اصلاح مابه التفاوت ارز در گمرک ، واقعی شدن تعرفه پنل ها و تجهیزات وارداتی انرژی های نو تفویض اختیار به استانها درباره ثبت سفارش از دیگر مصوبات امروز است.
معاون استاندار یزد ارائه مشوق برای بخش های مختلف انرژی های تجدیدپذیر بویژه در مقیاس کوچک شد و گفت: سرمایه گذاران در بازپرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی با مشکل مواجه هستند که باید دولت و سران قوا در این خصوص تدبیر کنند.
در این جلسه ، نمایندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز با تشریح وضعیت کنونی به بیان مشکلات قانونی و سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدیدپذیر پرداختند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل ارائه قانون بودجه سال 1398 ، برای بررسی و ارائه این پیشنهادات به منظور طرح در مجلس و اصلاح قوانین به مدت 10روز فرصت دارند.
هم اکنون حدود 2 هزار و 600 مگاوات نیروگاه خورشیدی در حال بهره برداری در استان وجود دارد که یکهزار و 500 مگاوات آن از سوی بخش خصوصی و مابقی از سوی دولت ساخته شده است.
پنج خط 400 کیلوولت از این استان به پنج استان برای تامین برق سراسری متصل است و امکان ترانزیت انرژی با خارج از کشور هم وجود دارد.
یزد به عنوان بهشت انرژی خورشیدی کشور به علت وسعت و گستردگی جغرافیایی و تعداد روزهای بیشتر آفتابی مطرح است و با ورود بخش خصوصی برای احداث نیروگاه های آفتابی در استان، سال های آینده میزان استفاده از سوخت های فسیلی در این منطقه از کشور کاهش محسوسی خواهد یافت.
این استان هم اکنون با داشتن 330 روز آفتابی ، رتبه نخست کشور در تولید انرژی های تجدیدپذیر و خورشیدی را دارد.
به همین دلیل توان زیادی برای ایجاد و توسعه نیروگاه های خورشیدی در استان فراهم است و همین امر موجب شده تا دولت تدبیر و امید توجه ویژه به سرمایه گذاری در حوزه انرژی خورشیدی و جذب سرمایه گذاران در این بخش داشته باشد.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.