به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی روز شنبه پس از اقامه نماز ظهر و عصر در یکی از مساجد ابرکوه در جمع نمازگزاران افزود: 16 آذر فرصت بسیار خوبی برای تبیین ارزش‌های ایثار و شهادت دانشجویان و تقویت روحیه ولایت‌ پذیری در جامعه است.
وی اظهار کرد: نقش دانشجویان در تحکیم پایه‌های انقلاب بسیار تأثیر گذار بود و با خوی استکبارستیزی در میدان‌های سیاسی فعالیت‌های تأثیرگذاری داشته‌اند و باید همچنان در خط مبارزه با مستکبران و دشمنان باشند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه ادامه داد: تفکر حرکت استکبارستیزی یکی از عوامل مهم قیام مردم ایران علیه دولت ستم‌شاهی و پیروزی انقلاب در سال 1357 به رهبری امام خمینی (ره) بود.
وی اضافه کرد: در این مدت جنبش دانشجویی در پرتو سیر تحول و کسب تجارب از مواضع انقلاب دفاع و حرکت کرده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اضافه کرد: دانشجویان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی برای رشد و توسعه آینده کشور دارند و پست‌های آینده کلیدی کشور از آن آنان خواهد بود.
امام‌جمعه ابرکوه در ادامه خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب 2 اصل مهم جامعه اسلامی است و این مهم باید توسط دانشجویان دختر مراکز دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد.
روز دانشجو به 16 ماه آذر اطلاق می‌شود که به یاد (مصطفی بزرگ‌نما ، احمد قندی و مهدی شریعت رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌ جمهوری وقت ایالات‌متحده آمریکا و ازسرگیری روابط ایران با انگلیس، در 16 آذر 1332 (حدود چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد همان سال) در دانشگاه تهران شهید شدند.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.