به گزارش ایرنا، دکتر محمدعلی طالبی سرپرست استانداری یزد در این دیدار با تشریح تاریخچه استان گفت: این استان و شهر یزد از مناطق مذهبی ایران است که از دیرباز محل همزیستی پیروان ادیان مختلف الهی بوده و جامعه مسلمانان، زرتشتیان و کلیمیان در این منطقه با صلح و دوستی در کنار یکدیگر زندگی می کنند.
وی ادامه داد: تاثیر اعتقادات مذهبی و فرهنگ ساکنان یزد در معماری بومی این استان مشهود و بستر گفت و گوی فرهنگ ها و ادیان مختلف در یزد از گذشته تاکنون فراهم بوده است .
طالبی یادآور شد: در سالهای اخیر انجمن های مختلفی با هدف گسترش صلح در این استان فعال شده و از برنامه های دولت در این استان کمک به گفت و گوی میان ادیان و تمدنها به میزبانی یزد است.
وی تصریح کرد: مردم استان یزد روحیه صلح طلبی و مسالمت جویی دارند و از این نظر تشابهات فرهنگی میان مردم این استان و مردم کره جنوبی وجود دارد.
سرپرست استانداری یزد ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد از سوی یونسکو به عنوان اولین شهر تاریخی ایران که ثبت جهانی شده و خواهرخواندگی این شهر با دیگر شهرهای جهان را از ظرفیتهایی فرهنگی مهم در یزد برشمرد و گفت: به دلیل وجود جاذبه های تاریخی ارزشمند در این استان میزان بازدید جهانگردان از این جاذبه ها در پنج سال اخیر حدود پنج برابر شده است.
سرپرست استانداری یزد ابزار امیداوری کرد تلاش های اسقف اعظم کره جنوبی با محوریت دین به پیوند هرچه بیشتر ملتها کمک کند.
اسقف اعظم کره جنوبی نیز با قدردانی از سرپرست استانداری یزد که فرصتی برای این دیدار اختصاص داد، گفت: فرهنگ فراتر از همه مادیات است و می تواند بستر مناسبی برای پیوند میان ملتها و اقوام مختلف باشد.
کیم هی جونگ افزود: تلاش مسئولان استان یزد برای ایجاد و تقویت تشکلهای مردمی فعال در زمینه صلح و دوستی قابل تقدیر است زیرا اقدامات فرهنگی و ارتباط میان فرهنگ ها می تواند مردم را به خدا نزدیکتر کند.
در پایان این دیدار اسقف اعظم کره جنوبی با شعار صلح و دوستی هدایایی به سرپرست استانداری یزد اهداء کرد و از سوی دکتر طالبی نیز هدایایی از صنایع دستی استان به این شخصیت مذهبی اهداء شد.
اسقف اعظم کره جنوبی برای شرکت در هفتمین دوره گفت وگوی ادیان به ایران سفر کرده که علاوه بر دیدار با شخصیتهای دینی در پایتخت، سفر به شهرهای یزد و قم نیز در برنامه های این شخصیت مذهبی و هیات همراه قرار دارد.
6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.