به گزارش ایرنا، غلامرضا کمانه شامگاه پنجشنبه در مجمع هیات ورزش های همگانی یزد افزود: تشکیل کمیته همگانی توسط هیات ها یک ضرورت و مورد تاکید فدراسیون با همکاری ادارات کل ورزش و جوانان است.
وی ادامه داد: همگانی کردن رشته های متعدد ورزشی با حضور آحاد مردم و خانواده ها موجب تامین نشاط و سلامتی است و همه هیات ها با برنامه ریزی برای تحقق آن بیش از گذشته اقدام کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه توجه به ورزش و همگانی کردن آن تاثیر مهمی در سلامت مردم و ارتقای زندگی به خصوص در بین جوانان دارد از همکاری این فدراسیون برای اجرای این هدف تاکید کرد.
به گفته کمانه، عمومی شدن ورزش زمانی ارزش دارد که با فعالیت هیات ها و رسانه های گروهی، علم صحیح ورزش کردن و فرهنگ سازی آن توسط هیات ها با بهره گیری از اساتید جدی گرفته شود.
کمانه با اشاره به اینکه در برنامه ششم نگاه خوبی به ورزش شده و این می‌تواند کمک کند و بتوان در بخش‌های مختلف سهم ورزش را جذب کرد گفت: باید برای تحقق این برنامه و جذب بودجه تلاش کرد .
همچنین مدیرکل ورزش و جوانان یزد به توجه دولت تدبیر و امید و وزارت ورزش و جوانان به توسعه ورزش همگانی و عمومی کردن آن به عنوان یک رویکرد مهم اشاره کرد.
مسعود شریعتی افزود: از شاخصه های مهم توسعه یافتگی جوامع، توجه خاص و فراگیر به ورزش همگانی با همکاری تمام بخش ها و هیات های ورزشی است.
وی خاطر نشان کرد: همگانی کردن ورزش موجب ترویج و توسعه نشاط، سلامتی و موفقیت نسل جوان و مردم در زندگی و تلاش و خدمت به کشور است و باید همه همت کنند.
هیات ورزش های همگانی یزد در سال های 95 و 96 در راستای توسعه ورزش همگانی و اجرای برنامه های متعدد، رتبه اول کشور را کسب کرده است.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت، 48 هیات ورزشی دارد و همه هفته در سطح این استان برنامه ورزش همگانی در رشته های مختلف برگزار می شود.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.