به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: معرفی غذاهای سنتی محلی و تشویق مردم به تهیه و استفاده از آن‌ها جزو اهداف برگزاری جشنواره است.
سید مصطفی فاطمی افزود: در این جشنواره انواع قرمه مناطق عشایری و قورمه‌هایی که در مناطق کویر مرکزی ایران یا در شمال و جنوب کشور پخت و به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این غذای محلی از گوشت گوسفند یا گوساله تهیه می‌شود که از گذشته به خاطر شرایط نگهداری ساده‌ آن در بیشتر غذا‌ها به شکل‌های مختلف استفاده می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: بهره‌گیری از فضاهای گردشگری و معرفی غذاهای بومی، محلی نقش مهمی در جذب گردشگران و معرفی آثار تاریخی و فرهنگی دارد.
به گفته فاطمی این جشنواره که مورد استقبال مردم و گردشگران قرار گرفته است باید در بخش‌های مختلف در مناطق مختلف استان با مشارکت بخش خصوصی و همراهی دستگاه‌های اجرایی برگزار شود.
همچنین احمد آخوندی شهردار مهریز هدف از برگزاری جشنواره یادشده را، معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه و تبلیغ غذاهای بومی به مردم به‌خصوص گردشگران و مسافران ذکر کرد.
این جشنواره تا ساعت 20 در باغ جهانی تاریخی پهلوان پور دایر است.
چند برنامه فرهنگی و هنری و همچنین پخت و عرضه قورمه و توزیع بین گردشگران از بخش‌های جشنواره بود.
مهریز 600 اثر تاریخی و فرهنگی دارد که تاکنون 100 اثر آن در فهرست آثار ملی و 2 اثر در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.
مهریز که بنای آن را به مهر نگار دختر انوشیروان ساسانی نسبت می‌دهند با 50 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.