به گزارش ایرنا دکتر محمدحسن لطفی عصر پنجشنبه در نشست کارگروه سلامت ابرکوه افزود: بااین‌وجود میانگین سن امید به زندگی در کشور رو به کاهش است و راه برون‌رفت از آن افزایش سطح زندگی و ایجاد کانون‌های سلامت است و یکی از راه‌های اصلاح آن سبک زندگی اجتماعی است .
وی افزود: کانون‌های سلامت علاوه بر شهرها باهدف کمک به افزایش مشارکت مؤثر ، کارآمد، پویا و خلاقیت مردم در میزان توسعه سلامت خانواده در روستاها هم گسترش یابد .
لطفی خاطرنشان کرد: سلامت مردم مهم است و لازمه این کار هم مشارکت جدی آن‌هاست که باید وارد میدان شوند .
وی اظهار داشت : 30 درصد سلامت مربوط به خود مردم به همین میزان هم مربوط به‌سلامت ژنتیکی، تغذیه مناسب، مراقبت‌های پزشکی و محیط پیرامون است و 40 درصد باقی‌مانده هم به موقعیت‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه بستگی دارد.
این مسئول بابیان اینکه باید فرهنگ رعایت جامعه سلامت را در بین مردم ترویج و افزایش داد ، ادامه داد: سلامت، فقط سلامتی جسم نیست و چهار بعد آن شامل سلامت سرمایه اجتماعی ، روانی ، فرهنگی و معنوی است که سلامت محله جایگاه بسیار مهمی در سه بعد سلامت دارد .
همچنین فرماندار ابرکوه گفت : بوروکراسی اداری در سال‌های گذشته ناجی ملت‌ها بود و یکی از ابداعات بشر ارائه همین نظریه بود و تنها عیبی که داشت خیال می‌کردند که نیازی به مراجعه به مردم نیست .
محمدکاظمی نسب با اشاره به اینکه باید از خود مردم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک گرفته شود، اظهار کرد: این شهرستان سرمایه اجتماعی خوبی به لحاظ وضعیت مذهبی و فرهنگی و اجتماعی دارد.
شهرستان ابرکوه یک باب بیمارستان ، پنج مرکز بهداشتی ، 34 پایگاه سلامت جامعه ، یک باب آزمایشگاه مرکزی ، 2 مرکز اورژانس جاده‌ای و یک اورژانس فوریت‌های پزشکی 115 دارد.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.