به گزارش ایرنا ، محمدمهدی جوادیان زاده روز چهارشنبه در مراسم برگزاری آیین افتتاحیه طرح ملی داناب در سال 98-97با بیان اینکه 30 درصد برداشت اضافه از آبهای تجدید شونده از ذخایر هزاران ساله منابع آبی در استان است، اظهار داشت: اگر وضعیت آب استان را یک مخزن در نظر بگیریم، ورودی آن بارش باران و خروجی آن 83 درصد در بخش کشاورزی، هفت درصد در صنعت و 10 درصد در بخش شرب و بهداشت مصرف می شود.
وی افزود: به دلیل بارندگی کم و هدر رفت زیاد آب ، ورودی ها متناسب با خروجی تامین نمی شود و باید در مورد وضعیت آن نگران بود و مردم استان از وضعیت نامناسب منابع آب آگاهی دارند و همین مسئله نگرانی و دغدغه ها را کاهش می دهد.
مدیرعامل آب منطقه ای یزد با بیان اینکه به کمک تمام دانش آموزان در بحث فرهنگسازی و مدیریت مصرف آب نیازمندیم، ادامه داد: برنامه ریزی های بسیاری در خصوص جلوگیری از هدر رفت آب در طرح داناب صورت گرفته و تمام محتوای کتاب ها با دانش کارشناسان و صاحبنظران تدوین شده که نکات دقیقی از نحوه صرفه جویی را آموزش می دهد.
سرپرست استانداری یزد نیز در این آیین، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان و کمبود منابع آب همچنین تنگناهایی که در تامین آب با آن مواجه هستیم، سرمایه گذاری برای فرهنگ سازی مصرف و تامین منابع آب به ویژه در بخش دانش آموزی امری ضروری است .
محمدعلی طالبی افزود: دانش آموزان انتقال دهنده آموزش ها به خانواده، آشنایان و در نهایت جامعه خود هستند و می توانند از آنچه می دانند، دیگران را سرشار کنند.
وی تصریح کرد: یزد باید در اجرای طرح دانش آموزی نجات آب در سطح کشور، سر آمد باشد و بتواند ظرفیت های فرهنگی خود در بحث قناعت و صرفه جویی در آب را به کشور انتقال دهد.
در ادامه این مراسم رئیس جهاد دانشگاهی استان یزد با ارائه گزارشی از مراحل اجرای طرح داناب در یزد گفت: این طرح از آذرماه سال گذشته آغاز شد و تا شهریور سالجاری 49 هزار و 100 دانش آموز را در 327 دبیرستان و در 14 منطقه زیرپوشش قرار داد.
مهدی باصولی افزود: اطلاع رسانی و تشریح برنامه های تعیین شده داناب برای دانش آموزان از طریق کتاب، لوح فشرده، پوستر، اینفوگرافیک و ساخت کلیپ بود و در هرپایه ای یک ناجی آب مشخص شد.
وی ، سخنرانی مراسم صبحگاهی، سخنرانی جلسات اولیا و مربیان، برگزاری جشن آب، اردوهای دانش آموزی و برگزاری مسابقات فرهنگی- هنری در رشته های عکاسی، مقاله، روزنامه دیواری و ایده فیلم، از برنامه های ترویجی سال تحصیلی 97-96 عنوان کرد که در سال آینده با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.
آیین افتتاحیه طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) در سال 98- 97 امروز با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد، مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یزد، مدیرعامل شرکت آبفا یزد، مسئولان آموزش و پرورش استان، مدیران و رابطین مدارس و دانش آموزان در پژوهشگاه آیت الله خاتمی برگزار شد.
در پایان مراسم افتتاحیه طرح ملی داناب در استان، از رابطین مناطق، رابطین برتر در حوزه رسانه، مدیران مدارس برتر و برگزیدگان مسابقات دانش آموزی طرح داناب در سال97-96 با اهدای تندیس و جوایز، تجلیل شد.
در سال تحصیلی 98-97 تعداد 51000 دانش آموز پایه های هفتم ، هشتم و نهم در کل استان یزد در این طرح مشارکت خواهند داشت.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.