ناد علی زارع روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمر مفید یک اتوبوس طبق مقررات هفت الی 10 سال است در حالی که هم اکنون 14 سال است از آنها برای جابجایی مسافران در محور این شهر به یزد استفاده می شود.
وی ادامه داد: فرسوده بودن اتوبوس ها موجب نارضایتی شهروندان شده و این شرکت به خاطر هزینه بالا به تنهایی قادر به خرید جدید و جایگزینی در این مسیر نیست.
این مسئول، هزینه ‌های جاری شرکت تعاونی مسافربری منطقه را ماهیانه حدود 600 میلیون ریال ذکر کرد که صرف پرداخت حق الزحمه رانندگان، تامین سوخت و تعویض روغن و فیلتر می شود.
زارع با اشاره به اینکه وظیفه این شرکت فقط جابجایی مسافران بین 2 شهر مهریز به یزد است یادآور شد: از 17 آذرماه امسال فقط از میدان شهدای محراب یزد تا میدان پرستار در مقابل بیمارستان مهریز و سپس میدان شهید صدوقی (ره) این شهر نسبت به جابجایی مسافران اقدام می کند.
وی تصریح کرد: در گذشته، اتوبوس های بین شهری با عبور از برخی محلات شهر نسبت به جابجایی مسافران فعالیت داشتند که در وضعیت کنونی به خاطر بالا رفتن هزینه ها، عرض کم برخی خیابان و برور تصادفات دیگر این امر انجام نخواهد شد.
این مسئول خاطر نشان کرد: کار جابجایی مسافران در شهر طبق مقررات بر عهده شهرداری است که امیدواریم به وظایف عمل عمل کنند و مشکلی در این امر به وجود نیاید.
زارع گفت: هم اکنون 13دستگاه اتوبوس بین شهری مهریز روزانه به طو متوسط یکهزار مسافر را از ساعت 6 و نیم صبح الی 20 در این مسیر جابجا می کنند.
شرکت تعاونی مسافری مهریز در سال 1382 به ثبت رسیده ولی سابقه 60 ساله دارد و با پنج دستگاه اتوبوس خط واحد شروع به فعالیت کرده است.
از جمعیت 50 هزار نفری مهریز 65 درصد در شهر و بقیه در روستاهای بخش مرکزی سکونت دارند.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.