به گزارش ایرنا فاطمه بهجتی اردکانی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه اردکان که در آستانه 16 آذر روز دانشجو برگزار گردید ضمن تبریک این روز به تشریح برنامه های آینده دانشگاه اردکان پرداخت.
وی با بیان اینکه دانشگاه اردکان دغدغه مسائل منطقه را دارد و برنامه های پیشنهادی خود را به مسئولان استان و شهرستان ارائه کرده اظهار امیدواری کرد: با همراهی کلیه دانشگاهیان، دانشگاه اردکان بتواند در حل چالش ها و مسائل مبتلا به منطقه موفق باشد.
رئیس دانشگاه اردکان با بیان اینکه در بعضی از مقاطع سیاست های کلان آموزش عالی توسعه کمی بوده است، افزود: در حال حاضر سیاست های حوزه آموزش عالی انقباضی و آمایشی هست و بنا داریم در کنار حفظ و حراست از دستاوردهای دانشگاه، به توسعه کیفی آن بپردازیم.
بهجتی اردکانی در ادامه پرداختن به آسیب های جامعه، توسعه رشته ها و جایگاه مرکز آموزش عالی حضرت خدیجه(س) به عنوان تنها مرکز آموزش عالی ویژه خواهران استان یزد، جذب رشته های متناسب با نیاز شهرستان و منطقه، تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه و استفاده از پتانسیل های تنها دانشکده دامپزشکی مرکز کشور در مسائل مربوط به صنعت اسب و سایر دام ها را از جمله محورهای برنامه های دانشگاه در آینده عنوان کرد.
وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه اردکان به عنوان یک شهر صنعتی درکشور مطرح است رشته هایی نظیر برق، مکانیک ، کامپیوترو عمران در دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه ارائه و تدریس می شود .
بهجتی اردکانی اظهار داشت: رشته مهندسی شیمی ظرفیت خوبی است و نیزبا توجه به اینکه اعضای هیات علمی بسیار توانمندی دارد که به مجموعه صنعتی شهرکمک می کند ، این اعضا اعلام آمادگی کرده اند که دانش خود را در قالب فرمول هایی که صنایع شهرستان نیاز دارند ارائه دهند تا تولیداتشان انبوه شود .
این مسئول افزود: در آینده نیز در نظر داریم رشته های متناسب با صنایع غذایی و فرآورده های کنجدی جذب کنیم تا در آینده بتوانیم پاسخگوی تولیدات این فراورده ها باشیم و بتوانیم به نحو احسن افزایش کیفی و جهانی شدن این محصول کمک کنیم .
وی در ادامه با اشاره به برنامه های راهبردی دانشگاه افزود: با توجه به پتانسیل آفتاب تابستان که در شهر کویری اردکان وجود دارد درنظر داریم در زیرگرایش های برق و مکانیک ، انرژی خورشیدی را نیز جذب کنیم .
بهجتی با بیان اینکه درخصوص بحث توریستی و جذب توریست کمکی که دانشگاه اردکان می تواند در این راستا بکند این است که رشته ها را به سمت کیفی ارتقاء داده و دانشجوی بیشتری جذب و به معرفی صنایع و بافت محلی شهرستان بپردازد .
2 هزار و 400 دانشجو در 40 کد رشته در دانشگاه اردکان در مقاطع کاردانی ، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.