به گزارش ایرنا، رئیس اداره بهزیستی میبد سه شنبه شب در این مراسم که با حضور معلولان شهرستان و خانواده های آنها و جمع کثیری از مردم برگزار شد با اشاره به اینکه در حال حاضر نام سه هزار معلول شهرستان میبد در سامانه بهزیستی کشورثبت شده افزود: از این تعداد حدود 400 نفر معلولین نابینا و نیمه بینا از بین پنج گروه نابینا ، ناشنوا ، جسمی حرکتی ، ذهنی و روانی تحت پوشش جامعه نابینایان هستند.
سید محسن فلاح با بیان اینکه برگزاری این برنامه را تشکل نابینایان عهده دار شده گفت : در شهرستان میبد دو تشکل مردمی معلولین و نابینایان شهرستان شکل گرفته است که به صورت انجوی معلولین با انجام برنامه های مختلفی فعالیت می کنند.
وی درادامه به مشکلات معلولین که مهمترین آنها اشتغال و مناسب سازی فضاهای عمومی و اماکن برای تردد آنها در سطح شهر است اشاره نمود.
رئیس اداره بهزیستی میبد تصریح نمود : با پیگیری های انجام شده موضوع اشتغال معلولین تا حدودی رفع شده است ، اما باید توجه داشت بهترین شغلی که به خصوص نابینان مطلق می توانند داشته باشند اپراتوری کارخانجات و ادارات می باشد و در این مسیر توجه مسئولین و مدیران در کمک به معلولین می تواند بسیار موثر باشد.
وی خاطرنشان کرد : توجه به تردد معلولین و نابینایان در سطح شهر اهمیت زیادی دارد به خصوص در شهرستان میبد که به شدت در خیابان ها ، مراکز عمومی و مکان های عمومی مانند پارک ها ، مساجد و تکایا مشکل مناسب سازی به چشم دیده می شود و برای بهتر دیدن آن باید روزی بر روی ویلچر نشست یا چشم بسته در شهر راه رفت تا عدم وجود مناسب سازی را به درستی درک نمود.
مرکز شهرستان 100هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.