به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد پور شمس روز دوشنبه در همایش شهر جهانی، رفتار ترافیک جهانی افزود: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی و نداشتن کلاه ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت از عوامل اصلی تصادفات است.
وی همچنین تعرض به حریم عابر پیاده، سد معبر و تسخیر پیاده‌ رو‌ها از سوی برخی مغازه‌داران را از دیگر عوامل تصادفات و تلفات توسط عابران پیاده در این استان ذکر کرد.
به گفته رئیس پلیس راهور یزد، رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی توسط برخی افراد موجب بروز حوادث و تلفات است که باید برای پیشگری از آن همه تابع قانون باشند.
پورشمس همچنین به نقش نهادهای فرهنگی، تبلیغی و خانواده همراه با رسانه های گروهی در فرهنگ سازی مقررات راهنمایی و رانندگی در جامعه و بین مردم و جوانان اشاره کرد.
وی از برنامه های مهم این پلیس را برگزاری دوره های آموزشی، اطلاع رسانی و اعمال مقررات ذکر کرد که با همکاری برخی دستگاه های اجرایی انجام می شود.
همچنین مسئول آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور یزد گفت: ارتقای فرهنگ ترافیک توسط مردم و رانندگان، محور اصلی برنامه های پلیس است.
سرهنگ علیرضا آدمی زاده افزود: در این خصوص در یکسال گذشته افزون بر 2 هزار کلاه ایمنی رایگان بین راکبان موتور سیکلت توزیع شده است.
وی با بیان اینکه برگزاری دوره آموزشی در خصوص فرهنگ ترافیک با حضور 25 هزار نفر از مردم و همچنین 2 هزار و 100 کارمند انجام شد، تصریح کرد: برای فرهنگ سازی ترافیک نه تنها پلیس راهور که همه دستگاه های آموزشی و فرهنگی باید همکاری کنند.
آدمی زاده همچنین از رسانه های گروهی و نشریات، خواستار همکاری با پلیس راهور برای فرهنگ سازی ترافیک شد .
حدود 300 هزار دستگاه خودرو و بیش از 400 هزار دستگاه موتورسیکلت در استان یزد تردد می کنند.
از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری استان 60 درصد در شهرستان یزد زندگی می کنند.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.