به گزارش ایرنا، جعفر سطوتی روز یکشنبه در نشست کارگروه نقش ورزش در توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه افزود: نظام‌نامه فرهنگی ورزش کشور همه ابعاد توسعه ازجمله فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در نظر گرفته است.
وی با تبیین روند تصویب نظام یادشده در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن توسط رئیس‌جمهوری اظهار داشت: همه مدیران و دستگاه‌ها باید به قوانین موجود در کشور التزام عملی داشته باشند و ساختار مناسب و متناسب با اجرای قوانین طراحی شود.
سطوتی با تأکید بر توجه فعالان عرصه ورزش به امور فرهنگی خاطرنشان کرد: اکنون معاونت و کمیته فرهنگی در همه اداره‌های کل ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی فعال است.
وی بابیان فعالیت های بخش فرهنگی در باشگاه‌های ورزشی دولتی، اظهار امیدواری کرد: با تدابیر اتخاذشده، این بخش در همه باشگاه‌های ورزشی فعال شود.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: در راستای توجه به محیط‌زیست، هر یک از فدراسیون‌های ورزشی یک‌گونه گیاهی یا جانوری ایرانی را به‌عنوان نماد محیط‌زیستی پذیرفته‌اند و ورزشکاران با نشان مربوطه در میدان‌ها داخلی و بین‌المللی شرکت می‌کنند.
همچنین عباس حیدری سرپرست فرمانداری یزد با ابراز خرسندی از برنامه‌های مطلوب علمی و نظری حوزه فرهنگی در وزارت ورزش و جوانان اظهار امیدواری کرد که این برنامه‌ها اجرایی شود.
نظام‌نامه فرهنگی ورزش کشور اردیبهشت ۱۳۹۶ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و شهریور ۱۳۹۷ توسط رئیس‌جمهوری برای اجرا به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ‌شده است.
از جمعیت یک‌میلیون و 138 هزارنفری استان یزد حدود 60 درصد در شهرستان یزد (مرکز استان) زندگی می‌کنند.
این شهرستان شامل 2 بخش مرکزی و زارچ با شهرهای یزد، شاهدیه و دهستان‌های فجر، فهرج، اله آباد و محمدآباد است.
/ ۷۵۳۲ /2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.