رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد با اشاره به حضور گسترده اتباع بیگانه در بافت تاریخی شهر یزد گفت: تخلیه بافت تاریخی از افاغنه نیاز به مشارکت مردم دارد.

به گزارش ایلنا، مهدی کاشفی‌زاده ظهر امروز در نشستی خبری با حضور چهار تن از اعضای شورای شهر یزد به تشریح فعالیت‌های انجام شده از سوی کمیسیون خدمات شهری پرداخت و اظهار داشت: کمیسیون خدمات با فعالیت‌هایی که دارد بازدهی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه توجه کمیسیون به رفع دغدغه‌های مردمی در سطح شهر است و در این زمینه تلاش خواهیم کرد ادامه داد: بسیاری از مردم در سطح شهر و حتی در محدوده بافت تاریخی از حضور گسترده اتباع افغانستان گلایه دارند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد با تاکید بر اینکه برای تخلیه بافت نیاز به مشارکت مردم است اضافه کرد: تا زمانی که مردم به بافت تاریخی بی‌توجه باشند و خانه‌های خود را در اختیار اتباع قرار دهند ما به تنهایی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

وی بیان داشت: متاسفانه با حضور اتباع افغانستانی در بافت تاریخی شهر یزد که ثبت جهانی شده است قلب میراث فرهنگی در اختیار اتباع است و تا مردم نخواهند نمی‌توانیم به موفقیت چندانی دست پیدا کنیم.

کاشفی زاده تصریح کرد: متاسفانه برخی از شهروندان منازل خود در بافت تاریخی را رها کرده و به اتباع افغانستانی اجاره داده‌اند که این موضوع هم تهدیدی برای بافت به شمار می رود و هم موجب دلخوری و گلایه سایر شهروندان شده است.

وی همچنین با اشاره به ارائه خدمات در بافت تاریخی و دشواری این موضوع به لحاظ تغییرات فرهنگی به دلیل حضور اتباع گفت: شرایطی که اتباع در این زمینه دارند و ضعیت جمع آوری زباله را نیز دشوار می کند و بافت همیشه دارای زباله است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد میزان تولید زباله در یزد را 340 تن برشمرد و عنوان کرد: اقداماتی نیز در خصوص تفکیک زباله ها از مبدا انجام شده و اقداماتی نیز در دستور کار است که برای نمونه آموزش در زمینه تفکیک زباله از پارک‌ها آغاز شده و کم کم آموزش‌ها و نصب سلطل‌های تفکیک از مبدأ را به سمت محله ها هدایت می‌کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.