رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد با اشاره به موضوع حضور اتباع خارجی در بافت تاریخی شهر و دغدغه مردم در این زمینه گفت: پیشنهاد دادیم چند مهمانشهر برای اسکان اتباع مجاز در شهر یزد ایجاد شده تا آنها در این شهرها اسکان داده شوند.

به گزارش ایلنا، ونوس عامری در نشست خبری چهار تن از اعضای شورای شهر با بیان اینکه مشکلات اتباع در سطح شهر یزد به ویژه در بافت تاریخی از دغدغه‌های مورد توجه مردم و شورای شهر است اظهار داشت: در صورتی‌که این مهمانشهرها برای اسکان اتباع ایجاد شود قطعا برای آنها برنامه‌هایی خواهیم داشت که هم بتوانند خدمات دریافت کنند و هم اینکه به لحاظ فرهنگی مزاحمتی نباشد.

وی تصریح کرد: ایجاد مهمانشهرها می‌تواند ضمن برقراری نظم و امنیت و انظباط اجتماعی در ارائه برنامه‌های فرهنگی متناسب با فرهنگ بومی آنها کمک بزرگی داشته باشد.

عامری با تاکید بر اینکه اجرای این طرح نیاز به همراهی و مشارکت دستگاه‌‌های مختلف در سطح استان دارد اظهار داشت: مردم نیز باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند از جمله اینکه منزل خود را در اختیار اتباع غیرمجاز قرار ندهند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ثبت جهانی شهر یزد و ضرورت برخی اقدامات در خصوص معرفی جهان شهر یزد ادامه داد: باید ابتدا خودمان هیئت شهر را بشناسیم و در عین حال به دیگران نیز معرفی کنیم که در این زمینه نیز برنامه‌های خوبی در حوزه‌های مختلف برگزار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رفع مشکلات در بافت تاریخی و بهره‌برداری از این بافت را ضروری خواند و عنوان کرد: کتابخانه مرکزی یزد از جمله مکان‌هایی است که در بافت تاریخی قرار گرفته و لازم است هرچه سریع‌تر با رفع تنگنا‌ها و مشکلات موجود نسبت به بهره‌برداری از آن اقدام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد از دیگر برنامه‌های کمیسیون فرهنگی را توجه به بازسازی و نوسازی و طراحی جدید برای ایستگاه‌های اتوبوس شهری برشمرد و گفت: ایستگاه‌های اتوبوس جزو المان‌های شهری هستند و طرح‌‌هایی نیز در این زمینه به شهرداری ارائه کردیم  که با بافت شهری نیز تناسب داشته باشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.