به گزارش ایرنا امیر ولی عضدزاده روز یکشنبه در نشست هم اندیشی انجمن ها و تشکل های معلولان (جسمی حرکتی ، نابینا ، ناشنوا ، سالمندان) با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی معلولان و لزوم بزرگداشت و تکریم جایگاه آنها افزود: توانمند سازی افراد دارای معلولیت و حصول اطمینان از فراگیر سازی و برابری شعاری است که امسال به مناسبت 12 آذرماه یا 3 دسامبر ، روز جهانی معلولان اعلام شده و بهزیستی اردکان برنامه هایی را به همین منظور در نظر گرفته است.
وی در ادامه تصریح کرد: حضور انجمن های مردم نهاد در حوزه معلولان یکی از مهم ترین اتفاقاتی است که در این حوزه رقم خورده است و با استفاده از ظرفیت های مردمی می توان به درصد بیشتری از معلولان خدمات رسانی کرد.
رئیس اداره بهزیستی اردکان با بیان اینکه حضور معلولان در جامعه ضرورت دارد ، اظهار داشت : با توانمند سازی معلولان و برابرسازی فرصت ها و اصلاح محیط می توان زمینه و حضور فعال آنان در جامعه را فراهم آورد و از ظرفیت های این افراد استفاده نمود.
عضدزاده برپایی نمایشگاه دستاوردهای معلولان ، تقدیر از معلولین کارمند موفق شهرستان ، دیدار مسئولان شهرستان با خانواده های معلولین و بازدید مسئولان از مراکز نگهداری معلولین را از دیگر برنامه های بهزیستی در این هفته اعلام کرد.
بهزیستی اردکان بیش از 2 هزار معلول و 300 خانوار نیازمند شهرستان را تحت پوشش و حمایت خود دارد و خدمات خود را از طریق 16 مهد کودک، 11 مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی و ویزیت در منزل، 10 موسسه فعال در حوزه پیشگیری و سه موسسه خیریه همکار به آحاد مردم و مددجویان ارائه خدمت می کند.
این شهرستان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.