به گزارش ایرنا ، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان افزود: به‌تازگی رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده آمریکا در ادعایی مضحک، ایران را تروریست خواند درحالی‌که به دلیل سیاست‌های نادرست آن‌ها، شهروندان زیادی در کشورهای ویتنام، سوریه ، عراق، یمن و ... به خاک و خون کشیده شدند.
وی افزود: 93 درصد تأسیس 250 ساله ایالات‌متحده آمریکا درگیر جنگ بود و در چند سال اخیر با اجیر کردن تروریست‌ها و هم‌پیمانی با افرادی همچون بن سلمان که به « محمد اره‌ای» معروف شد ،70درصد خانه‌های مردم سوریه خراب شد و درآمد نفت عراق را غارت کرد، آنگاه جمهوری اسلامی ایران را تروریست می‌خواند.
خطیب جمعه یزد در بخش از خطبه ها با اشاره به دیدار وزیر آموزش‌وپرورش با وی در یزد گفت: عده‌ای به‌اشتباه هویت شناسی دانش آموزان کشور را به آب ، خاک و دوره باستان مرتبط می‌دانند درحالی‌که چنین نیست، زیرا خداوند متعال انسان را خلق کرد و روح خود را در آن‌ها دمید تا جانشین او بر روی زمین باشند باید هویت خدایی در انسان‌ها احیا شود.
ناصری یزدی اضافه کرد: وقتی روح و هویت ما از خداست پس انسان بی‌هویت نیست و حرف و عمل ما باید بر اساس صفات پروردگار باشد و راه مستقیم را برویم، بنابراین نیازی به هویت غربی و شرقی نداریم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه عده‌ای به دنبال هویت خارجی هستند درحالی‌که ما معتقدیم خدا ما را آزاد و باروح خودش آفرید، باید در مسیر او گام برداریم ، ادامه داد: نباید دنبال بندگان ناقص برویم، اگر عنایت پروردگار نباشد هیچ‌کدام راه به‌جایی نخواهیم برد.
نماینده ولی‌فقیه در استان تأکید کرد: باید به‌گونه‌ای فرزندانمان را آموزش دهیم و تربیت کنیم که در آینده کار داشته باشند تا به سرنوشت امروز استان، که استاندار نداریم، دچار نشویم .
ناصری یزدی با اشاره به مهاجرت نخبگان یزدی به خارج از کشور هم گفت: این کار نمونه‌ای از جنگ نرم دشمنان است که در آن ، بر روح افراد غلبه کردند و تلقین می‌کنند توانایی ندارند و باید برای آن‌ها کار کنند تا روحشان به جهنم برود درحالی‌که در جنگ سخت ، جسم افراد در برابر دشمن از بین رفته و به بهشت می‌رود.
وی یادآور شد: درواقع در جنگ نرم، دشمن به دنبال ایجاد تفرقه است و افرادی که به خارج می‌روند دستاوردای برای کشورشان ندارند و در کشورهای دیگر برای بیگانگان کار می‌کنند.
امام‌جمعه یزد همچنین با تجلیل از تلاش‌های نیروی دریایی به دلیل تحمل سختی‌های فراوان که جزو نیروهای دریایی بزرگ دنیاست، تأکید کرد: مقام معظم رهبری در دیدار چندی قبل با فرماندهان و درجه‌داران این نیرو ، تأکید کردند، آنقدر قوی شوید که دشمن از ایران حساب ببرد. همزمان با سراسر کشور نماز عبادی سیاسی جمعه در 28 شهر و روستای استان یزد با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.