حمید عسکری باقرآبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سطح زیر کشت زعفران در شهرستان بافق 75 هکتار است که از این مقدار 50 هکتار بارور و بقیه غیر بارور است.
وی افزود: از هر هکتار سطح زیرکشت زعفران در شهرستان بافق بیش از 2.6 کیلوگرم محصول برداشت شده که نسبت به پارسال 10 درصد افزایش نشان می دهد.
این مسوول ، آموزش، توزیع پیاز مرغوب و اصلاح شده، مراجعه مداوم کارشناسان به مزارع و آبیاری به موقع را از خدمات جهاد کشاورزی بافق و علل افزایش محصول زعفران در این شهرستان اعلام کرد.
وی توصیه کرد: بهره برداران برای برداشت بیشتر محصول در مراحل داشت نسبت به وجین و مبارزه با علف های هرز مزارع زعفران و کود دهی مناسب اقدام کنند.
مدیرچهاد کشاورزی شهرستان بافق تشویق و ترغیب کشاورزان را به کشت این محصول کم آب خواه موثر خواند و بیان کرد: هم اینک افزون بر 570 بهره بردار در حوزه کاشت و برداشت زعفران فعالیت دارند.
این محصول از شهرستان بافق به بازارهای داخلی و بعضا به کشورهای همسایه صادر می شود.
عسکری همچنین از انعقاد تفاهم نامه پنجساله بین جهاد کشاورزی شهرستان بافق با پزوهشکده زعفران کشور خبر داد و خاطرنشان کرد:این پژوهشکده در بحث تحقیقات و آموزش کاشت و داشت و برداشت این محصول با جهاد همکاری خواهد داشت.
مساحت کل رمین های زراعی و باغی شهرستان بافق پنج هزار و 227 هکتار است که توسط 172 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و 121 رشته قنات آبیاری می شود.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوبشرقی یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.