به گزارش ایرنا رضا کچوئیان روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیریت جدید پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد افزود: مسئولیت این دانشگاه تربیت نیروهایی برای آینده کشور است.
وی با اشاره به لزوم هم‌زبانی با نسل جدید اظهار داشت: نسل جدید از نصیحت کردن، دستور دادن و حرکات تصنعی بیزار است و با بهره‌مندی از هوش بسیار بالا نیازمند برقراری ارتباط عاطفی و معنایی است.
کچوئیان با اشاره به اهمیت پژوهش در واحدهای دانشگاهی خاطرنشان کرد: هنوز با پژوهش آشتی نکرده‌ایم و باید فضای پژوهش در دانشگاه موردتوجه قرار گیرد و به آن اهمیت دهیم.
وی بر تکریم و تجلیل از پژوهشگران در دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد و افزود: نقطه اساسی تحول، توسعه، استقلال و نوگرایی در آموزش‌وپرورش است.
وی نقطه استمرار این واژگان را دانشگاه فرهنگیان دانست و تأکید کرد: البته از همه مهم‌تر نقطه تحول خانواده است که در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد.
کچوئیان مجموعه دانشگاه فرهنگیان را یک واحد دانشگاهی فراجناحی عنوان کرد و یادآور شد: افراد نباید وارد مسائل سیاسی و گرفتار جناح‌بندی‌های گروهی و حزبی شوند.
معاون دانشگاه فرهنگیان در این مراسم منصور دهقان منشادی را به‌عنوان مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان یزد معرفی و از خدمات فضل‌الله رضایی اردکانی تجلیل کرد.
همچنین جلال دل قندی مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان در این مراسم گفت: دانشجو معلمان باید تکریم شوند و با زبان صداقت و حسن خلق با آن‌ها رفتار کنیم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد هم بر ضرورت اجرای سند تحول نظام بنیادین آموزش‌وپرورش تأکید کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان باید نیروهای متعهد تربیت کند.
عباسعلی دانا فر افزود: خروجی دانشگاه بسیار مهم و حیاتی است زیرا آن‌ها تربیت نسل آینده کشور را بر عهده‌دارند.
هم‌اکنون یک هزار و 500 دانشجو معلم در 2 پردیس دانشگاه فرهنگیان یزد مشغول به تحصیل هستند.
در حال حاضر حدود 100 هزار دانشجو در 68 واحد دانشگاهی استان یزد تحصیل می‌کنند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.