اختتامیه دومین جشنواره ملی تئاتر چتر زندگی در یزد با حضور مسئولان و هنرمندان در تالار فرهنگ برگزار شد و از شرکت کنندگان این دوره از جشنواره تقدیر به عمل آمد.

به گزارش ایلنا، آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی تئاتر چتر زندگی با حضور علی غیاثی ندوشن مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سکینه سیف جمالی نماینده وزارت ورزش و جوانان و مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه امور اجتماعی این وزارت، غلامعلی سفید رئیس شورای شهر، مجتبی فرهمند شهردار یزد و سایر مسئولان شهری و استانی، هیئت داوران متشکل از سیماتیرانداز ، آرش_دادگر و شهرام نوشیر از چهره های شناخته شده تئاتر، تلویزیون و سینما و همچنین شرکت کنندگان این جشنواره در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار و به طور رسمی پایان این جشنواره اعلام شد.

در این آیین، علی غیاثی ندوشن مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با قدردانی از کار جمعی دستگاه‌های مختلف نسبت به برگزاری این رویداد، اظهار داشت : دغدغه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ورزش و جوانان استان یزد نسبت به برگزاری شایسته جشنواره ملی تئاتر چتر زندگی با موضوع خانواده و با توجه به آسیب های اجتماعی که در جامعه پدید آمده ستودنی است.

همچنین مجتبی فرهمند شهردار منتخب یزد با اشاره به نقش هنر در توسعه شهری، عنوان کرد: در این توسعه شهری فعلی، به موضوع کیفیت زندگی شهروندی کمتر توجه شده است. 

وی ادامه داد: در این میان نقش هنر و هنرمند می‌تواند به افزایش این کیفیت کمک کند که شهرداری یزد با کمک سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی خود در این مهم گام های ارزشمندی برداشته است.

شهردار منتخب یزد در ادامه افزود: هنرمندان می توانند به واسطه نگاه هنری خود جلوه بصری شهر را ارتقا بخشند ضمن آنکه می توانند در ارتقا بینش شهروندان نیز نقش چشمگیری ایفا کنند چراکه هنرمندان در رویدادهای هنری چون جشنواره تئاتر چتر زندگی به طور مستقیم با مردم در ارتباط اند و  می توانند انتقال دهنده این فرهنگ اصیل موروثی به نسل های بعدی این دیار باشد.

این مراسم با تقدیر از گروه های شرکت کننده در دومین دوره از جشنواره تئاتر چتر زندگی و رونمایی از پوستر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی در یزد، خاتمه یافت.

 دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی "چتر زندگی" با مشارکت  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد از یکم تا چهارم آذرماه با اکران ۱۵ گروه نمایش میزبان شهروندان در اماکن عمومی شهر یزد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.