علیرضا حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ایستگاه های باران سنجی همیجان، بیداخوید ،دستجرد، نصرآباد ، بنادک سادات و سرو علیا هم به ترتیب 18، 17، 11، 10، ، هفت و 11 میلیمتر بارندگی گزارش شده است.
به گفته وی در این مدت در دره شیر 17، طزرجان 10، کهدوئیه 14، ندوشن هشت ، علی آباد پیشکوه 16 و شهر نیر 14 میلیمتر بارندگی ثبت شد.
یکی از کارشناسان هواشناسی استان پیش ‌از این اعلام کرده بود که بارندگی کشور در 6 ماهه دوم سال آبی 98 -97، در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود .
وی اضافه کرد: از اواخر آذر تا دی‌ماه با کاهش بارندگی روبرو می شویم و دوباره شاهد فعالیت سامانه‌ بارشی به‌ویژه در عرض‌های جنوبی‌تر کشور در ماه‌های پایانی سال خواهیم بود.
محمدرضا شیرغلامی گفته بود: میانگین دمای هوای استان در فصل پاییز نیم تا یک درجه و در مناطق شرقی یک تا 2 درجه بیشتر از حد نرمال پیش‌بینی‌ می شود.
مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور میزان بارندگی در استان یزد از ابتدای سال آبی 98 -97 تا چهارم آذر ماه را 9.1 میلیمتر اعلام کرد که این میزان سال قبل یک میلی متر بود.
شیرکوه با 4075 متر ارتفاع تنها منبع تامین آب دشت یزد - اردکان است که از یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت سال 1395 استان یزد ، حدود 70 درصد آن در این دشت سکونت دارند و بیشتر فعالیت های اقتصادی استان در دشت یادشده مستقر هستند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.