به گزارش روز جمعه روابط عمومی اداره کل محیط زیست یزد، مسعود تجریشی در نشست تخصصی 2 روزه معاونان محیط زیست انسانی ادارات کل حفاظت محیط زیست سراسر کشور در یزد افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار باید همگان در حراست از محیط زیست انسانی اقدام کنند.
وی ادامه داد: یکی از اقدام ها که امسال شروع کردیم به کارگیری دانشگاه ها در راستای رفع آلودگی ها با ارائه راهکارهاست و اکنون در سه استان، سه دانشگاه دولتی با دستگاه های اجرایی، سازمان حفاظت محیط زیست و صنایع بزرگ همکاری دارند.
این مسئول خاطر نشان کرد: امیدواریم به واسطه این اقدام که انجام شده، آلودگی ها کم، شاهد یک اقتصاد سبزی باشیم و کسب و کارهایی به همراه داشته باشد.
تجریشی تصریح کرد: اکنون صندوق توسعه محیط زیست را همراه کردیم که بتوان در سال جاری وام هایی را به شرکت های دانش بنیان نوپا پرداخت تا بتوانند در حل مشکلات پسماند با ایده ها و کسب و کارها این تهدیدها را تبدیل به فرصت کنند.
وی به تکثر تنوع در فعالیت های حوزه انسانی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با توجه به چالش های جدی که در کشور داریم بتوانیم با برگزاری این نشست ها تمام مشکلات را تبدیل به فرصت های جدید کنیم و برای آینده فرزندان و نسل های بعدی، محیط زیست سالم تری را ترسیم کنیم.
همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد گفت: این استان پهناور و 15 منطقه تحت مدیریت محیط زیست در آن وجود دارد و اولین استانی است که تجربه موفق قرق های اختصاصی در کشور را دارد.
نیره پورملائی افزود: یزد چهارمین استان صنعتی کشور است و صنایع سنگینی نیز در این حوزه وجود دارد و 80 درصد سکونتگاه های این استان هم در محور یزد اردکان قرار دارند که حفاظت این منطقه را می طلبد.
وی بر لزوم همکاری و هماهنگی بین بخش صنعت و محیط زیست تاکید کرد و افزود: همه مردم جامعه باید نسبت به آن باید احساس مسئولیت داشته باشند.
در این نشست پنل های تخصصی با موضوع هوا و اقلیم، گرد و غبار، ارزیابی، آب و خاک، پسماند، نظارت و پایش فراگیر، آزمایشگاه و عوارض آلایندگی برگزار شد و حاضران به بحث و تبادل نظر پرداختند.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.