محمد رضا دهقان مهرجردی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با یادآوری برگزاری نمایشگاه امسال از 22 تا 26 آبان ماه، افزود: فروش سال گذشته نمایشگاه سراسری صنایع دستی یزد 10 میلیارد ریال بود.
وی با بیان اینکه علاوه بر علاقه مندان به محصولات صنایع دستی در کشور، 2 هیات تجاری از کشورهای کویت و بحرین نیز از نمایشگاه صنایع دستی یزد بازدید و خرید مناسبی کردند.
وی با یادآوری برگزاری یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در 2 بخش تخصصی و بازرگانی، ادامه داد: شرکت کنندگان و هنرمندان صنایع دستی در بخش تخصصی با 37 غرفه، پنج میلیارد ریال و در بخش بازرگانی با 166 غرفه 18 میلیارد ریال فروش داشتند.
دهقان مهرجردی با بیان اینکه فروش محصولات بخش سیاه چادر نیز یک میلیارد ریال بود، اظهار داشت: در نمایشگاه امسال افراد زیادی سفارش خرید محصولاتی از جمله زیلو، کاشی و شیشه ارائه کردند که پس از برگزاری نمایشگاه به این درخواستها عمل می شود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی یزد خاطر نشان کرد: افزایش قابل توجه فروش محصولات صنایع دستی در نمایشگاه امسال نشانگر توجه ویژه مردم به آثار هنری و تکریم هنرمندان است.
یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و دومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی استان یزد از 22 تا 26 آبان با حضور هنرمندانی از سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه های استان برگزار شد.
استان یزد با داشتن 40 رشته صنایع‌دستی زنده و فعالیت افزون بر سه هزار هنرمند در این بخش از جایگاه ممتازی در این حوزه برخوردار است.
7532/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.