به گزارش روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی طالبی در مراسم گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار ایران که در سالن کنفراس مرکز پزشکی هراتی برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.
وی فقدان دو تن از خدمتگذاران دلسوز جامعه کارگری مرحوم نوربخش و مرحوم تاج الدین را تسلیت گفت و با آرزوی شادی روح آنها بر الگو قرار دادن چهره های ماندگار و زمینه سازی برای حضور افرادی که ادامه دهنده این مسیر باشند تاکید کرد.
وی افزود: از معدود نظام هایی هستیم که قانون و میثاق مشترکی برای حقوق کار داریم، لازم است هر اقدامی برای زمینه سازی و تقویت اجرای آن با رویکرد حمایت از حقوق جامعه کارگری مورد توجه قرار گیرد.
سرپرست استانداری یزد ادامه داد: در استان با وجود شاخص های صنعتی و مشکلاتی که برای جامعه کارگری وجود دارد اما همواره تلاش نمایندگان کارگران و تشکل های کارگری بر حفظ امنیت و آرامش جامعه تمرکز داشته و مسئولان در این زمینه همکاری شایسته ای نشان داده اند.
طالبی یادآور شد: از آغاز دولت تدبیر و امید سیاست و نگاه ما تقویت و رشد تشکل های کارگری بود و برخی اقدامات نیز در این زمینه محقق شد، باید همگرایی و اعتماد بیشتری برای حرکت جامعه کارگری به سمت ایجاد تشکل ها و شنیده شدن صدای این قشر صورت گیرد.
به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد ، برخی مشکلات کارگران استان پیگیری و سهم عمده ای نیازمند حل و فصل در سطح ملی است که می توان از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس برای سرعت بخشی به این موضوع بهره مند شد.
طالبی با تقدیر از تعامل جامعه کارگری و کمیسیون کارگری شورای تامین استان، دیدگاه های طرح شده از سوی نمایندگان تشکلها در این کمیسیون را راه گشا برای ساماندهی مسائل کارگری استان دانست.
وی گفت: امید است با همبستگی و تلاش همه بخش ها بتوانیم هم چون گذشته بر دشواری ها و مشکلات پیش روی کشور غلبه کنیم.
65درصد جامعه یک میلیون و 138 هزار نفری استان را کارگران تشکیل می دهند و 180 هزار کارگر مستقیم بیمه شده هستند.
225 تشکل کارگری در یزد فعالیت دارد که از این تعداد 103 انجمن صنفی کارگری و کارفرمایی و مابقی شورای اسلامی کار و نمایندگان کارگران است.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.