محمدهادی ملک ثابت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مسابقات حدود 600 ورزشکار از ایران، عراق، آذربایجان، تیم مهاجرین افغانستان، پاکستان و تیم ملی افغانستان حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه از این تعداد حدود 100 نفر ورزشکار سایر کشورها هستند ادامه داد: رقابت ها در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان برگزار و در پایان به نفرات برتر کاپ، مدال و لوح تقدیم می شود.
به گفته این مسئول، پیکارها در روز پنجشنبه اول آذرماه مخصوص بانوان و در روز جمعه دوم آذر نیز با حضور ورزشکاران آقا برگزار می شود و تماشای آن رایگان و آزاد است.
ملک ثابت یادآور شد: سه دوره قبلی این رقابت ها با همکاری دستگاه های مختلف به میزبانی یزد برگزار شده که امیدواریم رقابت های امسال بنحو مناسب انجام شود.
وی در خصوص وضعیت کاراته استان گفت: سه هزار و 400 کاراته کا، در سال 1396 در این استان جذب و سازماندهی شدند که از این تعداد 2 هزار و 300 نفر مرد و بقیه زن هستند.
دبیر هیات کاراته یزد افزود: از مجموع ورزشکاران 2 هزار و 200 نفر در شهرستان یزد و بقیه در شهرستان های اشکذر، میبد، اردکان، تفت، ابرکوه ، خاتم ، بهاباد، مهریز و بافق فعالیت دارند.
ملک ثابت ادامه داد: کاراته کاها از لحاظ آموزش ها تحت پوشش هستند و در مسابقات، اعزام ها و اردوهای آماده سازی شرکت می کنند.
این مسئول ابراز امیدواری کرد در سال جاری با برنامه ریزی، هماهنگی و همکاری مربیان و علاقه مندان شاهد توسعه هرچه بیشتر کاراته در رقابت های کشوری و کسب افتخار باشیم.
استان یزد 48 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار بیمه شده دارد.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.