محمد رضا شجاع که به تازگی از سوی انجمن چشم پزشکان ایران بعنوان چشم پزشک و استاد برتر کشور معرفی شد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عوامل یاد شده، شایع ترین علل مراجعه بیماران به متخصصان قرنیه است.
این فوق تخصص قرنیه به مردم توصیه کرد: مواظب برخورد اجسام نوک تیز به چشمشان باشند، از عینک آفتابی، استفاده و بیماران دیابتی هم بطور مرتب به چشم پزشک مراجعه کنند.
مدیر گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد همچنین گرما را عامل مهمی در بیماری قرنیه چشم دانست و به یزدی ها توصیه کرد از چشمان خود به خوبی محافظت کنند.
وی با بیان اینکه 25 درصد مراجعه کنندگان، به عمل قرنیه نیاز دارند یادآور شد: 35 درصد مراجعه کنندگان هم بیماران غیربومی هستند.
دکتر شجاع که طی 30 سال خدمت به جامعه پزشکی ایران و استان یزد، هزاران عمل جراحی چشم و بویژه آب مروارید و حدود 700 عمل قرنیه انجام داده اظهار داشت: بیماری قوز قرنیه چشم، شایع ترین بیماری این بخش در استان یزد است که به پیوند قرنیه نیاز دارد.
دکتر شجاع، هفته گذشته در مراسمی که در برج میلاد تهران برگزار شد از سوی انجمن چشم پزشکی کشور، بعنوان استاد و چشم پزشک برتر ایران انتخاب شد.
معیار این انتخاب، استاد تمام بودن، فعالیت های بالای آموزشی و پژوهشی و تجربه 30 ساله در این رشته پزشکی اعلام شد.
دکتر محمد رضا شجاع، سال 1329 در شهر تفت متولد شد و دوره ابتدایی و ‌دیپلم را با کسب رتبه ممتاز در این شهرستان به اتمام رساند.
نامبرده در سال 1348 وارد دانشکده پزشکی تهران و در سال 1355فارغ التحصیل شد، در سال 1371 فوق تخصص قرنیه و لنزهای چشمی را در بیمارستان لبافی نژاد تهران به پایان رساند و در سال 1385 به افتخار استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نایل آمد.
وی که از سال 1385 رییس انجمن چشم پزشکی استان یزد است، موسس دوره دستیاری چشم پزشکی در دانشگاه یزد بوده و تاکنون 30 چشم پزشک به جامعه پزشکی کشور تحویل داده است.
دکتر شجاع، دارای تالیفات متعددی به صورت کتاب و مقالات فارسی و انگلیسی است و هم اکنون مدیر گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد است.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.