به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه پایگاه مقاومت مساجد بیشتر از گذشته باید تقویت شوند، افزود: این پایگاه ها جایگاه اعتقادی و مذهبی دارند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با اشاره به حضور و نقش جوانان در مساجد تصریح کرد: نقش جوانان در مساجد در هدایت جامعه بسیار پویا و تاثیر گذار است.
مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد هم گفت: پایگاه مساجد باید به ‌عنوان پایگاه انقلاب حفظ شوند و تمام نیازهای دینی ، فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی جامعه از دل مسجد بیرون می‌آید.
حجت‌الاسلام مصطفی گرجی بابیان اینکه مساجد باید مردم محور با رویکرد فرهنگی باشد، ادامه داد: دین‌داری را باید در حوزه وحدت دنبال کنیم .
این مسئول فرهنگی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مساجد مبلغ خوبی برای انقلاب اسلامی هستند و کانون های مساجد هم باید با رویکرد علمی ، فرهنگی بیشتر تلاش کنند.
مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد یاد آور شد: 811 کانون فرهنگی مساجد در استان فعالیت دارند که 60 کانون آن در شهرستان ابرکوه است.
رئیس تبلیغات اسلامی ابرکوه هم در این نشست گفت: خیران باید با مشارکت جدی در رونق بخشی فعالیت فرهنگی مساجد تلاش کنند.
حجت‌الاسلام سید کاظم فاطمی نسب تصریح کرد: حضور مردم در برگزاری نماز جماعت در مسجد به برکت انقلاب اسلامی است .
وی بابیان اینکه شهرستان ابرکوه دارای 73 مسجد است افزود: در 56 مسجد این شهرستان نماز جماعت برپا می‌شود که باید با کارهای فرهنگی جذاب ، شاهد حضور بیشتر جوانان و نوجوانان در مساجد باشیم .
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه نیز در این نشست گفت: رویکرد مساجد ، مسجد محوری ، با مشارکت بسیجیان و اقشار مردم است .
سرهنگ پاسدار علی فاتحی خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه مختلف فرهنگی در پایگاه‌های مقاومت مساجد زمینه حضور فعال جوانان و نوجوانان در مساجد فراهم‌ شده است.
وی افزود: مساجد همچنان مثل اوایل انقلاب با حضور اقشار مردم ، جوانان و نوجوانان پررونق است و با اجرای فعالیت بسیج این فعالیت‌ها تداوم داشته و خواهد داشت.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.