به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی یکشنبه شب در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با بیان اینکه فرهنگ دینی در ایران حرف اول را می زند، افزود : هر تلاشی باید بر مبنای فرهنگ دینی باشد و مطالبات مذهبی مردم باید با فرهنگ و ارزش های اسلامی توام باشد.
وی با بیان اینکه نباید فرهنگ بیگانه در جامعه ما ترویج شود، اضافه کرد : متاسفانه در برخوردها بیشتر با لفظ بیگانه استفاده می شود و واژه های بیگانه در تمام زمینه ها رواج دارد ، این درحالی است که می گوییم باید فارسی را پاس بداریم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد: باید به میراث پرافتخارمان برگردیم و بناهایی که بر مبنای معماری سنتی و اسلامی اقتباس و ساخته شود.
حسینی ادامه داد: در مقام عمل به ارزش هایی فرهنگی ، ملی ، اجتماعی و مذهبی گذشته برگردیم و نگذاریم، این دستاوردهای معنوی دستخوش فراموشی سپرده شود.
امام جمعه ابرکوه با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی فقط در حفظ این حوزه وظیفه ندارد، اظهار داشت : میراث فرهنگی باید با فرهنگ اسلامی و تاریخی ترویج شود .
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد هم در این دیدار با قدردانی از توجه امام جمعه ابرکوه به حفظ میراث فرهنگی اظهار داشت: میراث فرهنگی متعلق به جامعه است، مردم هم باید ماهمیت این موضوع را بیشتر درک کنند.
سید مصطفی فاطمی افزود: بافت تاریخی، بسیار با ارزش است اگر بخواهیم بنایی را در هسته کهن شهر تخریب کنیم مردم اجازه نمی دهند، این مساله بیانگر اهمتی بافت تاریخی است.
این مسئول با بیان اینکه با ساکنان بافت تاریخی بیشتر باید تعامل داشته باشیم ، اظهار داشت :ابرکوه واقعا یکی از 14 شهر نمونه گردشگری است و این شهرستان در مثلث طلائی گردشگری استان های فارس و یزد ، اصفهان قرار دارد.
وی با اشاره به وجود تعداد زیادی از خانه تاریخی که به سبک سنتی و معماری منطقه در این شهرستان وجود دارد، تاکید کرد: ابرکوه در حوزه معماری، در واقع کاشان یزد است و باید با حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در احیا خانه های قدیمی و تاریخی زمینه افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی را بیشتر فراهم کنیم.
همچنین فرماندار ابرکوه در این دیدار گفت : ثبت جهانی یزد ، همراه با برکت برای شهرها و روستاهای استان شد، چرا که گردشگرانی که یزد را برای بازدید انتخاب می کنند در مسیرشان ابرکوه و دیگر شهرهای استان هم مورد بازدید آنها قرار می گیرد.
محمد کاظمی نسب تصریح کرد: ابرکوه ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری دارد و بواسطه شاخص بودن آثار طبیعی و تاریخی آن که بی نظیر و یا کم نظیر است به عنوان شهرنمونه گردشگری انتخاب شده است.
وی ادامه داد: ابرکوه با داشتن 162 هکتار بافت تاریخی ظرفیت های زیادی برای تبدیل قطب گردشگری استان یزد در سطح ملی دارد.
فرماندار ابرکوه خاطرنشان کرد: ثبت درخت سرو چهار هزار و 500 ساله ابرکوه در فهرست آثار جهانی از مطالبات مردم و مسئولان این شهرستان است.
وی از برنامه ریزی برای برگزاری همایش هزاره گنبد عالی و برگزاری همایش عزیزالدین نسفی خبرداد و گفت : مقدمات این برنامه ها در دستور کار است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفر ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.