به گزارش ایرنا ، محمود زمانی قمی، یکشنبه شب در بیستمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصادی مقاومتی استان یزد که با موضوع حل مسائل و مشکلات مرتبط با پروژه های سرمایه گذاری در بخش گردشگری برگزار شد گفت: باید به منظور حل مسائل و مشکلات این بخش ، نشستی یکروزه با مسئولیت معاون عمرانی و عضویت دستگاههای خدمات رسان تشکیل شود.
وی افزود: با توجه به اینکه بخش گردشگری بسیار وسیع و دامنه دار است به گونه ای که همچون دریایی بزرگ ، غواصان هم در شناسایی همه بخشهای آن ناتوان هستند به همین دلیل باید تمام جوانب با مراقبت های منطقی ، مدنظر باشد.
استاندار یزد تأکید کرد: مسئولیت امنیت و حفاظت و حراست از خوشنامی استان و ایجاد فضای سالم بر عهده استاندار است تا مسائل روانی جامعه دچار آسیب نشود بنابر این اگر همه بخش ها شناسنامه دار شود به راحتی می توان نظارت را گسترش داد و زمینه برای حضور گردشگران بهتر می شود.
زمانی قمی با بیان لزوم اراده همه بخشها برای حل مشکلات گردشگری تصریح کرد : باید بتوانیم بدون کمک به دیگران ، مشکلات را در استان حل کنیم.
وی با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا بویژه در بخشهای اقتصادی و دارویی گفت: اگر می خواهیم مشکلات این بخش ها حل شده و ایرانی سربلندتر از همیشه به دنیا معرفی کنیم باید از مزیت های مختلفی همچون گردشگری که استان یزد در میان هشت استانی که بودم شرایط بهتری دارد ، استفاده لازم را داشته باشیم.
در این جلسه مشکلات مناطق گردشگری همچون بام تفت ، مجتمع گردشگری گل بار گشت ، مجتمع پاییزان ، اکوکمپ 14 معصوم و سایتهای تاریخی و طبیعی ، هتل پنج ستاره مهتاب و خورشید و هتل سیب نار در مسائل بانکی ، مالیاتی و زمین و زیرساختها بررسی شد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد هم مشکل عمده هتل های ساخته و بهره برداری شده را مالیات و مشکلات بخش های خدمات رسان عنوان کرد.
مصطفی فاطمی افزود: مشکلات هتل ها در حال ساخت نیز متفاوت است و عمدتا شامل زمین و تسهیلات بانکی است که امیدواریم در این جلسه مصوباتی برای حل آنها داشته باشیم.
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6هزار و 500 اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یکهزار و 850 اثر به ثبت ملی رسیده است.
یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به گونه ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داد.
در سال 1396، 126 هزار و 366 گردشگر خارجی به استان سفر کردند که این تعداد در مقایسه با سال 1395، حدود 11 درصد افزایش دارد.
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی سال گذشته از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی، عرصه های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، دوچرخه ها، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب نیز شناخته می شود.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.