به گزارش ایرنا، حسین فلاح، روز شنبه در بازدید از مزارع کشت زعفران روستای صدر آباد ندوشن با اشاره به اینکه عمده کشت زعفران میبد در این روستاست افزود: شرایط آب و هوایی و اراضی مناسب این منطقه، پتانسیلی دارد که مسئولین جهاد کشاورزی از طریق کاشت گیاهان کم آبخواه مانند زعفران می توانند ماندگاری جمعیت را در آن رقم بزنند.
رئیس جهاد کشاورزی میبد نیز بیان داشت : زعفران یکی از گیاهان کم آبخواه است و کشت آن در 5 هکتار از اراضی واگذار شده به کشاورازان در صدر آباد ندوشن صورت می گیرد.
صدر پورکوثری با اشاره به اینکه منطقه صدرآباد در ندوشن شرایط آب و هوایی بسیار خوبی برای زعفران دارد ، افزود : این گیاه با توجه به کم آبخواه بودن، در سال بیش از سه تا چهار بار به آبیاری نیاز ندارد و به همین دلیل مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.
رئیس جهاد کشاورزی میبد تصریح کرد: در سالهای گذشته تا میزان چهار کیلوگرم در هر هکتار زعفران برداشت شده اما امسال با توجه به گرمی هوا پیش بینی می شود میزان برداشت، کمتر از سالهای گذشته باشد.
محصول گل زعفران 20 روزه و بهترین ساعات برداشت آن زمان طلوع آفتاب و قبل از گرم شدن هوا در طول روز است.
با توجه به کم آبخواه بودن ، هزینه‌های پایین تولید و نگهداری و بالا بودن قیمت این محصول در بازار، زمینه اشتغال و درآمد مناسبی برای تولیدکنندگان وجود دارد.
سطح زیر کشت زعفران در استان یزد 630 هکتار در شهرستان های بهاباد ، بافق ، مهریز و ابرکوه است.
مرکز شهرستان 100 هزارنفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.
م. ا 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.