به گزارش خبرنگار ایرنا ، همزمان با یکهزار و دویست و دومین سالروز ورود امام هشتم شیعیان (ع) درسفر مدینه تا مرو و گذر از ابرکوه، کاروانی نمادین با تجهیزات و امکانات آن زمان به صورت سنتی از میدان امام حسین (ع) حرکت و پس از عبور از خیابان ها و گذر از بافت قدیم وارد مسجد بیرون محل بیتوته آن امام رئوف شدند.
عاشقان آن حضرت در سالروز شهادت امام رضا (ع) با آیین زنجیر زنی ، سینه زنی و چاووش خوانی با ورود نمادین شبه کاروان امام رضا (ع)، جانانه از آن استقبال کردند.
دلبختگان آن حضرت با ذکر صلوات خاصه امام رضا(ع) ، زمزمه کنان صحنه های به یاد ماندنی خلق و فضای شهر را بار دیگر با ورود این کاروان معطر کردند.
در این آیین که مسولان محلی، مردم و جمعی از خدام حرم مطهر امام رضا (ع) حضور داشتند، یکی از مداحان اهل بیت (ع) به مناسبت سالروز شهادت امام (ع) به مدیحه سرایی و عزاداری پرداخت .
بنا به گزارش هیات مکتب الرضا (ع) ابرکوه ، بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی در گزارشی به این هیات اعلام کرده که 17 آبان سال 195 هجری شمسی، تبرک قدوم امام رضا (ع) به ابرکوه است.
ابرکوه با داشتن 400 اثر تاریخی و 125 اثر طبیعی و معنوی ثبت شده در آثار ملی ایران یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران و جزو 14 شهر نمونه گردشگری است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.