به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی فرمانداری یزد، عباس حیدری در دیدار مدیرکل کانون پرورش کودک و نوجوان استان یزد افزود: شکل‌ گیری ساختار فکری و فرهنگی نسل جوان و نوجوان به عنوان آینده ‌سازان و مدیران آتی باید اصولی و اساسی باشد.
وی تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان مرکزی مهم برای اندیشه ورزی، خلاقیت و تفکر و تأمل محسوب می شود و ضروری است این مرکز موردتوجه همگانی قرار گیرد.
وی، استرس زدایی و دوری از فعالیت ‌های تک‌ بعدی را از ویژگی‌ های دیگر کانون فکری دانست و ادامه داد: کودکان امروز بر یکدیگر و جامعه اثرگذاری بالایی دارند و کانون به ‌واسطه آموزش‌ های فراگیر می‌تواند به ‌صورت غیرمستقیم اثرات مثبتی بر اقشار مختلف جامعه داشته باشد.
این مسئول با تبیین اهمیت افزایش فعالیت‌ های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در حوزه‌ های فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: لازم است این کانون در زمینه باورهای اجتماعی و خلأهای فرهنگی نقش‌ آفرینی بیشتری داشته باشد.
مدیرکل کانون پرورش کودک و نوجوان استان یزد نیز با تبیین برخی ویژگی ‌های مرکز استان اظهار کرد: این کانون در مسیری گام نهاده که روز به ‌روز پیشرفت کرده است.
سیدحسین پیغمبری با یادآوری اهمیت جایگاه و نقش تاثیرگذار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر جامعه هدف، آمادگی این کانون برای انعقاد تفاهم ‌نامه با فرمانداری یزد به عنوان بازوان فکری و اجرایی فرهنگی را اعلام کرد.
وی بابیان اینکه کانون، توان هدف ‌گذاری و اجرای برنامه ‌های بلند مدت در حوزه کودک و نوجوان را دارد از خیرین و واقفان خواست با ایجاد فرهنگ ‌سرا و موزه، ظرفیت این مرکز را در خدمت‌رسانی بیشتر به جامعه هدف ارتقا دهند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با 43 نوع فعالیت در 24 مرکز به دانش آموزان خدمت‌ رسانی می ‌کند.
از حدود 250 هزار دانش آموزش استان نزدیک به پنج هزار نفر عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد هستند.
بیش از نیمی از دانش آموزان استان در شهرستان یزد تحصیل می کنند.
از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری استان یزد حدود 60 درصد در شهرستان یزد (مرکز استان) زندگی می کنند.
این شهرستان شامل 2 بخش مرکزی و زارچ با شهرهای یزد، شاهدیه و دهستان‌ های فجر، فهرج، اله آباد و محمدآباد است.
6197/7532
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.