به گزارش ایرنا نماینده اردکان در این آیین با بیان اینکه ادبیات، تجلی احساسات، افکار و آرمان های یک قوم است و ادبیات آئینی تبلور احساسات دینی و مذهبی است، نهضت عاشورا را از مهمترین وقایع تاریخ بشر دانست .
محمدرضا تابش اضافه کرد: عاشورا امروز یک فرهنگ است که بخش عظیمی از ادبیات متعهد و پرمعنا را شامل می شود.
نماینده مردم اردکان با بیان اینکه ادبیات پایداری انقلاب اسلامی پیوندی محکم با قیام کربلا دارد عنوان داشت: شعر عاشورایی با الهام از مکتب اباعبدالله الحسین(ع)، مملو از مفاهیم والا و عزت بخش است.
تابش همچنین اردکان را زادگاه علما و شعرای شایسته آئینی ذکر کرد و گفت: خلاء سروده های ماندگار و مراسم های شاعرانه در شهرستان باید جبران شود.
نماینده مردم اردکان در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از همه دانش آموزان و دست اندرکاران شب شعر عاشورا که هر سال پرشورتر از قبل برگزار می شود، همت فرهنگیان استان خصوصا کسب رتبه اول قبولی کنکور دانش آموزان استان برای بیست و پنجمین بار متوالی را ستود.
محمد اشرفیان رئیس آموزش و پرورش اردکان نیزضمن تسلیت ایام عزاداری ماه صفر،افزود: از 100 اثر ارسالی که مورد داوری هیئت داوران استان قرار گرفت 20 شعر برای شب شعر عاشورایی و خون خورشید انتخاب شد تا کانون امام میزبان شاعران جوان و خانواده هایشان در این شب معنوی باشد.
در ادامه مراسم، شاعران به قرائت شعرهای خود پرداختند و نفرات برتر این همایش با اهدای لوح و هدیه تقدیر شدند.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.