مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان یزد با بیان اینکه 24 آبان الی یکم آذر بعنوان هفته کتاب نامگذاری شده است، اظهار داشت:کتاب پایدارترین عنصر فرهنگی است که امسال بیست و ششمین دوره هفته کتاب با شعار"حال خوش خواندن" برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، مجید جوادیان زاده در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان یزد که با دستورکار بیست وششمین دوره هفته کتاب در استانداری یزد برگزار شده بود، اظهارداشت: 1000باشگاه کتابخوانی با عضویت 15000نفر در باشگاه‌های کتابخوانی استان یزد فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: باشگاه‌های کتابخوانی استان یزد امسال با شعار"یزد شهر جهانی، هزار باشگاه دانایی" فعالیت خود را آغاز کرده است که امیدواریم امسال عنوان پایتخت کتاب ایران را کسب کنیم.

وی گفت: در دوره گذشته به واسطه فعالیت خوبی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با همکاری سایر انجمن ها و دستگاه های اجرایی استان در حوزه کتاب انجام داده بود توانست عنوان شهرخلاق در حوزه کتاب را کسب کند.

وی همچنین از ارسال 314 اثر به دبیرخانه اولین جشنواره مروجین کتاب استان یزد خبر داد و گفت: امسال 100روستای یزد در طرح روستا و عشایر دوستدار کتاب شرکت کرده اند که امیدواریم همچون سالهای گذشته عنوان برتر را در سطح کشور بدست آوریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد اظهار داشت: امسال بمناسبت هفته کتاب؛ نمایشگاه‌های کتاب با تخفیف‌های ویژه در مرکز و تمامی شهرستان های استان یزد برگزار می شود.

به گفته وی، اجرای طرح چهل جشن کتاب در 40 شهر، رونمایی از باغ کتاب و افتتاح نمادین چند باشگاه کتاب خوانی از برنامه هایی است که در هفته کتاب اجرا خواهد شد.

جوادیان زاده گفت: کارگاه‌های آموزشی نویسندگی با حضور نویسندگان برجسته، اهدای کتاب به مدارس محروم، اجرای طرح سفیران دانایی، اجرای طرح موسیقی کتاب، رونمایی از نخستین کتابفروش سیار استان، راه اندازی نمایندگی خبرگزاری کتاب، راه اندازی رادیو کتاب، همایش تجلیل از خادمین فرهنگ نشر، جشنواره تقدیر از مروجان کتاب خوانی و کتابگردی از دیگر برنامه های شاخصی است که امسال بمناسبت هفته کتاب در استان یزد برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.