به گزارش ایرنا رقیه کرمانیان روز دوشنبه در نشستی با کارکنان فرمانداری افزود: پایین بودن سطح انگیزه برای مطالعه می‌تواند دلیلی برای پایین آمدن سرانه مطالعه در جامعه باشد .
وی اضافه کرد: باید برخی عوامل انگیزشی در افراد برای مطالعه هدفمند، جهت‌دار و با پایه‌های تحقیقاتی و پژوهشی مشخص وجود داشته باشد چرا که این روزها به نوعی شاهد سرخوردگی از وضعیت تحصیلات عالی در جامعه هستیم و همین امور نیز در پایین آمدن سرانه مطالعه کتاب دخیل است.
معاون فرمانداری اردکان با بیان اینکه ابزارها و روش‌های مختلفی برای آشتی مردم با کتاب وجود دارد، تصریح کرد: از تجربه کشورهای پیشرفته دیگر می توان استفاده کرد.
کرمانیان ادامه داد: در مورد رشد سرانه مطالعه نیز روش های مختلفی وجود دارد ، باید سازمان های مردم نهاد( سمن ها) در این ارتباط حضور جدی داشته باشند و بسترهای لازم را برای کتابخوانی به وجود بیاورند.
وی با بیان اینکه در دهه‌های گذشته، کتابخانه‌ها به لحاظ حضور مردم و دانشجویان بسیار گرم بود، تصریح کرد: در حال حاضر کتابخانه‌های گرمی سابق و فضای قبل را ندارند لذا بازگرداندن این هویت به کتابخانه‌ها و جهت دادن به جامعه برای قرار گرفتن در مسیر کتابخوانی، هم نیازمند فرهنگ‌سازی در بین خود مردم است.
همچنین ناصر پایدار یکی از کارکنان فرمانداری اردکان خلاصه ای از کتاب 'می توان شاد بود حتی در سختی ها' را تعریف کرد.
وی عنوان کرد : افکار خود را با فرکانس مثبت دنبال کنید، باورهای مثبت را به مرور زمان و کم کم جایگزین افکار منفی کنید، باور کنید که با دنبال کردن موضوعات مثبت خدا یاریتان می کند، همیشه حلال مشکلات زمان و صبر است.
همیشه با تکرار و پشتکار و ایمان قوی می توانی بر مشکلات فائق آیی، فراموش نکن خدا انسان را در سختی آفریده و هیچ وقت باطن خود را با ظاهر افراد مقایسه نکن، اکثر افرادی که مریضی جسمی دارند علت اصلی آن ذهن منفی گراست که با تغییر باورهایمان به راحتی می توان جسم و روح را به آرامش نسبی رساند.
کارکنان فرمانداری اردکان یک هفته در میان خلاصه ای از مطالب کتاب خوانده شده خود را برای دیگر اعضا بیان می کنند .
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.