به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام سید مهدی سیدی روز دوشنبه به مناسبت دهه وقف( 15 الی 24 آبان) در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سال جاری هشت مورد وقف جدید از شهرستان اردکان در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسید.
وی بدون ذکر آمار اضافه کرد: یک سال گذشته درآمد موقوفات اردکان 63 درصد رشد داشته است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان تصریح کرد: موقوفه متصرفی به موقوفه هایی گفته می‌شود که تولیت آن به عهده افراد خاصی نیست و اداره اوقاف در تمام امور آن اقدام می‌کند و موقوفات غیر متصرفی نیز موقوفه هایی است که متولی خاصی دارد و افرادی طبق نیت واقف تولیت آن را بر عهده‌ دارند و آن را اداره می‌کنند.
سیدی اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه‌هایی که یک سال گذشته در واحدهای مختلف اداره اوقاف شهرستان انجام ‌شد شامل اخذ مجوز 9 رقبه برای پذیره تملک اعیان و اعطای حق تملک اعیان به مستأجر است که در سطح استان بیشترین آمار را دارد.
سیدی یادآور شد: همچنین تفاهم ‌نامه‌ای فی ‌ما بین نیروهای مسلح و وزارت بهداشت و سازمان اوقاف مبنی بر پرداخت اجاره معوقه سالیان گذشته منعقد شد که این معوقه ها در مجموع 33 میلیارد و 700 میلیون ریال محاسبه‌ که تاکنون 850 میلیون ریال آن از نیروی انتظامی وصول ‌شده است.
وی بابیان اینکه هدف اصلی اداره اوقاف، تثبیت و احیای موقوفه ها و از زیر دین درآوردن مردم است، تصریح کرد: در یک سال گذشته درآمدهای اداره اوقاف اردکان از محل موقوفات 63 درصد رشد داشت و هشت میلیارد و 790 میلیون ریال اجرای نیت واقفان انجام‌ شد.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544 / 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.