به گزارش خبرنگار ایرنا، دانش اموزان در این نقاشی روی کاغذ صحنه هایی از دوران انقلاب اسلامی، حوادث 13 آبان و جنایات آمریکا علیه انقلاب اسلامی را به تصویر کشیده اند.
فرماندار مهریز گفت: ترویج فرهنگ استکبار ستیزی در جریان برنامه هنری برای نخستین بار در این شهرستان انجام می شود که مورد استقبال کودکان قرار گرفت.
سیدمحمد رستگاری در حاشیه این برنامه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انجام برنامه های فرهنگی و هنری برای انتقال مفاهیم ارزشی و انقلابی کاری مهم و مورد تاکید دولت است.
وی تصریح کرد: زبان هنر بهترین ابزار برای جذب نسل جوان و رسیدن به اهداف متعالی نظام و انقلاب اسلامی است و باید توسط دستگاه های فرهنگی و آموزشی پیگیری شود.
روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشت.
در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند.
همچنین در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کردند و آنان را به خاک و خون کشیدند.
در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.
بدین ترتیب، مبارزه ضدآمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد، بنابراین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به‌ روز ملی مبارزه با استکبار نام‌گذاری کردند.
روستای بهادران با 2 هزار نفر جمعیت در 50 کیلومتری جنوب شهر مهریز قرار دارد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.