به گزارش ایرنا، محمد کاظمی نسب، روز یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری یادواره 275 شهید شهرستان ابرکوه افزود: برگزاری یادواره شهیدان به نوعی با شهادت عجین شده و از نیازهای همیشگی جامعه است.
وی با بیان اینکه انتقال پیام شهدا به نسل جوان و تداوم راه پر فروغ آنان وظیفه همگان است افزود: امنیت و آسایش این مملکت را باید مدیون ایثارگرانی بدانیم که از با ارزش‌ترین دارایی‌های خود گذشتند تا نهال نوپای انقلاب اسلامی تنومند و استوار به حیات خود ادامه دهد.
کاظمی نسب با تاکید بر اهمیت پاسداشت فداکاری های مردم شریف ایران، یادآور شد: آنچه در فضای کنونی جامعه امروز به آن نیاز داریم زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهداست.
فرماندار ابرکوه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام تصریح کرد: وظیفه ما این است که با برگزاری آئین ها و یادواره های شهدا، آرمان های این عزیزان را به جوانان تبیین کنیم.
کاظمی نسب با اشاره به اینکه آحاد مردم با حضور در آیین و یادواره شهدا نقش ارزنده ای در حفظ ارزش های انقلاب ایفا کردند خاطرنشان کرد: امروز نقش ارزنده شهدا و ایثارگران باید برای جوانان بیشتر بیان شود.
وی با بیان اینکه شهدا با اطاعت از فرامین ولایت برای حفظ عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جان خود را فدا کردند اضافه کرد: رمز بقای انقلاب، پیروی از ولایت فقیه و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است.
فرماندار ابرکوه خاطرنشان کرد: مطابق آمار 1365، شهرستان ابرکوه به ازای هر 161 نفر یک شهید به نظام تقدیم کرده که میانگین کشوری آن 221 نفر است .
در این نشست مقررشد یادواره 275 شهید والا مقام این شهرستان ساعت 19 روز چهارشنبه شانزدهم آبان ماه ، همزمان با شب شهادت امام رضا (ع) در محل تکیه حضرت ابوالفضل (ع) محله دربقلعه این شهر برگزار شود .
ابرکوه 275 شهید، 570 جانباز و 33 آزاده تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.