شعار هفته پدافند غیرعامل سال 97 « پدافند غیرعامل افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی» هشتم الی 14 آبان تعیین شد.
به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بهاباد در این آیین ، گفت: پدافند غیرعامل 2 بعد فرهنگی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دارد که به‌عنوان شیوه‌های دفاعی در مقابله با تهدیدهای طبیعی و غیرطبیعی به کار گرفته می‌شود.
محمد هوشمند اضافه کرد: باید به بعد فرهنگی آن بیشتر توجه و در جامعه فرهنگ‌سازی به‌طور کامل انجام شود و در مرحله بعد به بعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن پرداخته شود.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید چگونگی تهدیدهای مختلف در جامعه و راه مقابله با آن آشنا شوند، یادآور شد: آنها باید توان مقابله با تهدیدها را در اجتماع فراگیرند؛ چرا که این قشر سفیران ما در جامعه برای نهادینه کردن فرهنگ‌ هستند و می‌توانند در خانواده‌های خود نقش‌آفرینی کنند.
وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در بین مدیران و آحاد جامعه بیان کرد: با فرهنگ‌سازی مناسب در این راستا می‌توانیم خطرها را شناسایی و خسارت‌ها را به حداقل برسانیم.
در این رزمایش دانش آموزان با شنیدن صدای آژیر خطر و پناه گرفتن در مکان‌های امن با آمادگی کمک‌های اولیه و خاموش کردن آتش و حمل زخمی‌ها آشنا شدند و زخمی‌ها را با آمبولانس به‌صورت نمادین به بیمارستان انتقال دادند .
مرکز شهرستان 20 هزارنفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.
9877/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.