نماینده مردم یزد از همشهریان خود خواست تا در مراسم سی‌امین سال یاد رحلت آیت الله سید روح الله خاتمی ، شرکت کنند.

دعوت از مردم برای حضور در مراسم سی اُمین سالیاد رحلت آیت الله خاتمی(ره)

به گزارش ایلنا، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، در پیامی که به مناسبت سی اُمین سالیاد رحلت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه فقید یزد صادر کرد، از آحاد مردم استان و شهرستان اردکان جهت شرکت در مراسم یادبود آیت الله خاتمی(ره) دعوت به عمل آورد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ إِذَا ذُکِرَ اللّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِیَتْ عَلَیْهِمْ آیَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِیمَانًا وَعَلَى رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ

مردم شریف و قدرشناس استان یزد و شهرستان اردکان

۳۰ سال از عروج ملکوتی روح بلند و پاک معلم اخلاق و روحانی روشن ضمیر، حضرت آیت الله حاج سید روح الله خاتمی( ره) نماینده پیشین ولی فقیه در استان و امام جمعه اسبق یزد می‌گذرد بدون آنکه یاد و نام او ذره‌ای از خاطر مردمان شریف و قدرشناس استان یزد و اردکان زدوده شود.

حضرت آیت الله خاتمی(ره) نمونه بارز روحانیت مردمی، ساده زیست و اخلاق مداری بود که هنوز پس از گذشت سه دهه از رحلت او، مردمان این دیار، اخلاق نیکو و سلوکش در زندگی و دینداری را فراموش نکرده‌اند.

او به آنچه می‌گفت عمل می‌کرد و اخلاق را در عرصه زندگی با رفتار صحیح، گفتار پسندیده، پندار نیکو و خدا پسندانه و ساده زیستی مبتنی بر مشی اولیاالله وبندگان صالح خدا، در دل و جان مردم نهادینه می‌کرد.

در سی اُمین سال‌یاد رحلت این عالم عامل و روشنفکر متدین و روحانی پاک نهاد و همزمان با گرامیداشت ایام سوگواری پایان ماه صفر که فضا مملو از مهر پیامبر رحمت(ص) و ایثار و صبر فرزندانش اباعبدالله (ع) و امام رضا(س) ا‌ست یاد و خاطره این رهرو راستین و پاکباخته اهل بیت(س) و مروج اسلام ناب محمدی را با حضور در مراسم سالیادش که عصر پنجشنبه ۱۰ آبان‌ماه جاری ، بر تربت پاکش در بهشت شهدای اردکان و سپس بعد از نماز عشاء  در مسجد کوشکنوی اردکان برگزار می شود ، گرامی می‌داریم.

رجاء واثق دارم مردم شریف، متدین و  قدرشناس استان یزد و شهرستان اردکان، به مانند سنوات قبل با شرکت در این مراسم، عهد خود با روحانیت مردمی، اخلاق مدار، آگاهی‌بخش و با اخلاص را تجدید خواهند کرد و بر تداوم این مسیر تعالی‌بخش مهر تایید خواهند زد.

آیت الله سید روح‌الله خاتمی در ۵ آبان ۱۳۶۷ درگذشت و در اردکان به خاک سپرده شد. امام خمینی، در پیامی وی را « یکی از چهره‌های تقوا، خلوص و ایمان» توصیف کرد.

آیت الله سید روح‌الله خاتمی (۵ آبان ۱۲۸۵–۵ آبان ۱۳۶۷) روحانی و فقیه شیعه، مؤسس مدرسه علمیه اردکان و نمایندهٔ حضرت امام  در استان یزد( بعد از ترور شهید صدوقی) و امام جمعه شهر یزد بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.