به گزارش ایرنا، به همین مناسبت مردم مؤمن این شهرستان در سوگ شهادت سرور شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) ویاران باوفایش لباس سیاه بر تن کرده و اشک ماتم ریختند.
همچنین هیات ها و دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی با حضور در حسینیه‌ها، مساجد و امامزادگان در سوگ اربعین شهادت امام حسین (ع) به عزاداری پرداختند.
عزاداران با در دست داشتن پرچم‌های سیاه به نشانه عزا و برگزاری آیین‌های سوگواری در طول مسیر هیات ها، به یاد امام حسین(ع) و 72 یار باوفایش گریستند و با اسرای دشت نینوا به‌ویژه حضرت زینب(س) همنوا شدند.
در اجتماع بزرگ سوگواران اربعین حسینی که در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) محله « دربقلعه» شهر ابرکوه برگزار شد ، یکی از اساتید حوزه علمیه گفت: در زمان شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) و در آن شرایط زمانی حضرت زینب (س) نماد اسوه صبر و پایداری حماسه عاشورا بود.
حجت‌الاسلام ابوالفضل حمیدی فر ، با تسلیت اربعین شهادت امام حسین (ع) و با اشاره به اینکه امروز پس از گذشت هزار و 400 سال از واقعه کربلا ، هنوز روح حماسی عاشور زنده است ، اظهار داشت : چون زینب (س) در کربلا باقی ماند و حماسه عاشورا به‌عنوان شعائر الله در تاریخ اسلام ثبت و ضبط‌شده است.
وی ادامه داد: هرچند زمان و تاریخ می‌گذرد واقعه و حماسه عاشورا حماسی‌تر می‌شود و این لطف خداوند و به برکت اسلام است.
همچنین به مناسبت اربعین حسینی جمعی از قشرهای مختلف مردم عزادار ابرکوه با حضور در مشهد در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در سوگ اربعین سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) ویاران باوفایش عزاداری کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این آیین که در صحن و سرای حضرت ثامن‌الحجج (ع) برگزار شد، هیئت‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی این شهرستان به یاد امام حسین(ع) و 72 یار باوفایش گریه کردند و با اسرای دشت نینوا به‌ویژه حضرت زینب(س) همنوا شدند.
این آیین به همت هیات شهدای دشت کربلای شهرستان ابرکوه برگزار شد.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.