مهدی غیب الهی روز شنبه در حاشیه برداشت محصول یکی از واحدهای گلخانه‌ای به خبرنگار ایرنا افزود: این میزان محصول با احتساب 250 تن در هر هکتار تولیدشده است.
وی بابیان اینکه امسال پنج هکتار به سطح زیر کشت محصول گلخانه‌ای افزایش یافت، اظهار کرد: در اجرای این طرح 13نفر در فرایند تولید این محصول فعالیت دارند و زمینه اشتغال 300 نفر را به‌طور مستقیم فراهم کردند.
غیب الهی ادامه داد: محصول گلخانه‌ای شامل خیار سبز ، فلفل ، گوجه‌فرنگی و سبزی است.
وی بابیان اینکه محصول برداشت‌شده ، علاوه بر مصرف داخلی به شهرهای همجوار ارسال شد یادآور شد: در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی با توجه به شرایط تبعات کم‌آبی ، زیرساخت‌های لازم برای توسعه کاشت محصول گلخانه‌ای فراهم است.
این مسئول بخش کشاورزی بابیان اینکه در سه ماه گذشته مجوز 25 هکتار واحد گلخانه‌ای برای متقاضیان صادر شد، تصریح کرد: زمینه برای توسعه کاشت محصولات گلخانه‌ای تا 50 هکتار با پرداخت وام‌های 6 درصد برای توسعه پایدار در مناطق روستایی و عشایری فراهم است .
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه تصریح کرد: اعمال مدیریت صحیح در گلخانه‌ها ، نظارت کامل بر عملیات کاشت ، داشت و برداشت و تغذیه مناسب و کم آبخواه بودن محصول مهمترین عامل افزایش تولید است.
وی کشت گیاهان گلخانه‌ای را با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و کمبود منابع آبی ازلحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه دانست و افزود: مصرف آب برای کاشت محصول گلخانه‌ای نسبت به کاشت در فضای باز 10 برابر کاهش دارد و علاوه بر آن ، اشتغال را به 10برابر افزایش می‌دهد.
غیب الهی ادامه داد: کشاورزان تلاش کنند با کاشت محصولات کم آبخواه و گیاهان گلخانه‌ای با روش آبیاری نوین از افت سطح آب‌های زیرزمینی جلوگیری کنند.
هفت هزار و 500 خانوار کشاورز و روستایی در شهرستان ابرکوه فعالیت دارند.
آن‌ها سالانه از 15 هزار هکتار اراضی زیر کشت 190 هزار تن محصول کشاورزی و نیز با پرورش و نگهداری دام سبک و سنگین انواع فراورده‌های دامی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند .
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.